‘Regenerar Barcelona’, al nou pòdcast ‘Algorrritmes UPC’

Caràtula del pòdcast 'Regenerar Barcelona', amb Pere Joan Ravetllat i Sara Vima

‘Regenerar Barcelona’, al nou pòdcast ‘Algorrritmes UPC’

El darrer cens d’edificis de Catalunya constata que el parc d’habitatge de l’àrea metropolitana de Barcelona és un parc envellit: els pisos tenen una mitjana de 52 anys a la ciutat de Barcelona i de 45 a l’àrea metropolitana. Com es poden rejovenir, aquests edificis? La resposta, al nou ‘Algorrritmes UPC’.

13/12/2023

És possible millorar el parc d’habitatges de Barcelona per fer pisos més grans, amb més llum natural, més ben ventilats i connectats amb la natura? Aquest és el repte que van tractar Pere Joan Ravetllat i Sara Vima, personal docent i investigador de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), que protagonitzen el nou ‘Algorrritmes UPC’.

La seva proposta ‘Regenerar Barcelona’ va ser seleccionada per l’Ajuntament dins del programa de regeneració urbana, que cerca solucions constructives innovadores i sostenibles per rehabilitar els edificis dels barris. En què consisteix la proposta? Quines innovacions conté? Quan i on es posaran a prova els primers prototips? Ho descobrim en el nou pòdcast de la sèrie de divulgació científica i tecnològica ‘Algorrritmes UPC’.

→ Podeu escoltar-lo a iVoox, Spotify i YouTube.

Arquitectura i tecnologia multimèdia, a ritme de pòdcast

'Regenerar Barcelona' és el vuitè episodi de la nova temporada de la sèrie 'Algorrritmes UPC', una iniciativa de la UPC per apropar a la ciutadania, en especial al públic jove, els darrers avenços científics i tecnològics de la mà d'investigadors i investigadores de la Universitat. Una segona temporada de la sèrie que se centra en l’arquitectura i l’urbanisme, i també en la tecnologia multimèdia, i que té el suport de l'Ajuntament de Barcelona i de Barcelona Activa.

'Algorrritmes UPC' està disponible a iVooxSpotify i YouTube, on cada setmana es pot escoltar un nou capítol.