Robots, humans i màquines al CosmoCaixa, de la mà de l’IRI

Imatge del cicle de conferències 'Robots, els humans i les màquines'

L’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (IRI) i CosmoCaixa organitzen un cicle de conferències sobre robòtica i ètica, amb la participació de persones expertes reconegudes internacionalment.

02/10/2018

CosmoCaixa Barcelona serà l’escenari de ‘Robots, els humans i les màquines’, un cicle de conferències organitzat juntament amb l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (IRI) –centre mixt de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i el Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC)– que vol aprofundir en els continguts de l’exposició ‘Robots’, inaugurada al Cosmocaixa el passat 13 de juliol.

La creixent producció i programació, cada vegada més complexa, de robots i altres sistemes autònoms han propiciat un escenari d'actuació en què la interacció humà-robot pren un gran protagonisme en la nostra societat i genera debat social.

Algunes implicacions i conseqüències ètiques del desenvolupament de tecnologies robòtiques comencen a ser palpables en sectors de l'economia, l'ocupació, la salut, les relacions afectives, el transport i en la societat en general. La robòtica i la intel·ligència artificial estan mostrant realitats que només es concebien en la ciència ficció i que ens plantegen qüestions encara no resoltes ja que la nostra relació amb les màquines ha passat a convertir-se en una interacció. Organismes internacionals, conscients de la importància d'aquesta interrelació, ja han establert les bases per establir marcs reguladors i recomanacions.

El cicle ‘Robots, els humans i les màquines’ vol trobar respostes a aquestes preguntes a través de diàlegs directes entre persones expertes en robòtica, intel·ligència artificial, ètica i filosofia per apropar a la ciutadania aquestes qüestions que cada vegada estaran més presents en el seu dia a dia.

El cicle constarà de sis sessions repartides al llarg d'octubre i novembre, i en què dues persones expertes, una de reconeguda trajectòria en el camp de la robòtica i una altra en el de la ètica, debatran sobre un tema en concret. Cada sessió comptarà amb un moderador expert en temes de ciència o ètica per donar joc a les diferents qüestions que vagin sorgint

Entre les figures internacionals, destaca l'artista, inventor i professor d'UC Berkeley, Ken Goldberg que conversarà sobre les repercussions de la robòtica en el mercat laboral. Carme Torras, investigadora de l’IRI, divulgadora i escriptora també serà una de les participants destacades, així com Ramon López de Mántaras, director de l'Institut d'Investigació en Intel·ligència Artificial del CSIC, entre d'altres.

Per a l'elaboració d'aquest cicle de conferències, CosmoCaixa ha comptat amb la col·laboració de l'IRI, un dels centres de recerca experts en aquest camp a nivell estatal, a través del seu director Juan Andrade. En els aspectes ètics i filosòfic del cicle ha comptat amb l'assessorament de Francesc Toralba, doctor en Filosofia per la Universitat de Barcelona i doctor en Teologia per la Facultat de Teologia de Catalunya.

Més informació: