[Innocentada]: La UPC crea una samarreta que alerta sobre l’humor de les persones de l’entorn

Imatge de la samarreta SeneYou4me

La nova samarreta combina sensors i intel·ligència artificial

La nova samarreta combina sensors i intel·ligència artificial i permet conèixer l’estat d’ànim de les persones de l’entorn a través d’una app. L’objectiu: millorar les relacions interpersonals i evitar el conflicte.

28/12/2023

La samarreta –anomenada SenseYou4me– ha estat desenvolupada a la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) a partir d’un teixit tècnic que incorpora sensors que capten i interpreten l’estat d’ànim de les persones a través de la intel·ligència artificial.

L’estat hormonal, l’estrès i fins i tot el clima alteren l’olor de les persones d’una manera que, tot i ser imperceptible per a les persones, és fàcil de decodificar per a alguns animals, com ara els gossos. El nou material desenvolupat a la UPC està format per fibres tèxtils que incorporen sensors nanomètrics els quals envien senyals a una intel·ligència artificial que, al seu torn, i aplicant algoritmes que tenen en compte aspectes com ara el biaix de gènere o l’estat de la humitat relativa i les altes pressions, transfereix les dades a una app. Així, en el mòbil, la persona usuària pot consultar l’estat d’ànim de les persones amb qui treballa o viu per tal de poder abordar millor les relacions interpersonals i evitar conflictes innecessaris.

El teixit ha estat sotmès a un procés de testeig concebut com a ciència oberta, de manera que s’ha creat una comunitat amb persones membres de la comunitat UPC. A partir del gener, la samarreta es podrà comprar a UPCShop, la botiga corporativa de la Universitat. Cal reserva prèvia al correu: olor.falasamarreta@upc.edu.