Creen un nou biomaterial per regenerar els ecosistemes marins

Biomaterial per a la construcció d’estructures de regeneració d’ecosistemes marins
Descarregar

El SARTI està contribuint a desenvolupar el biomaterial per a la construcció d’estructures de regeneració d’ecosistemes marins, que s'ha assajat a la costa de Vilanova i la Geltrú

El Centre de Desenvolupament de Sistemes d'Adquisició Remota i Tractament de la Informació (SARTI), vinculat a l’EPSEVG de la UPC, participa en el desenvolupament d'un biomaterial innovador per regenerar els ecosistemes marins. Aquest material incorpora subproductes de la indústria siderúrgica i agroalimentària.

06/09/2023

El biomaterial per regenerar els ecosistemes marins que desenvolupa el Centre de Desenvolupament de Sistemes d'Adquisició Remota i Tractament de la Informació (SARTI) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), juntament amb l'empresa catalana Ocean Ecostructures, prové de restes d’escòria blanca, residus provinents de la indústria siderúrgica, i closques d’ou i de bivalves (com els musclos o les ostres), procedents de la indústria agroalimentària. Aquest estiu ha començat una prova pilot a la costa de Vilanova i la Geltrú, concretament a l’observatori OBSEA del SARTI de la UPC, per garantir l'eficiència del nou material.

El projecte, que porta per nom SEASLAG i que es va iniciar el 2022, compta amb el suport i un ajut de més de 392.000 euros d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya-, a través de la línia d’ajuts Nuclis d’R+D empresarial. També hi participen l’empresa BarnaSteel i el centre tecnològic Leitat.

El SARTI està vinculat a l'Escola Politècnica Superior de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG) de la UPC.