Seleccionats els 50 millors missatges del concurs 'Cartes al futur'

Escriure una carta virtual al teu ‘jo’ del futur per explicar com vols canviar el món els propers 50 anys. Aquest era el repte del concurs ‘Cartes al futur' proposat a l’estudiantat de 3r i 4t d’ESO de Catalunya. Les 50 cartes seleccionades s’inclouran en una càpsula digital que s’exposarà al Campus Nord.

31/05/2021

Un futur on tothom sigui acceptat tal com és, on les malalties incurables deixin de ser-ho, on tot funcioni amb energia solar i els únics cotxes que circulin siguin els elèctrics. Aquests són alguns dels desitjos que estudiants d'ESO de Catalunya han expressat al seu 'jo' del futur en el marc del concurs ‘Cartes al futur’ de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC).

En aquesta primera edició del concurs s'han seleccionat 50 missatges que pertanyen a estudiants de vuit centres educatius de Catalunya: el Col·legi Sant Gabriel, l'Institut Escola Eixample i el Col·legi Manyanet Sant Andreu, tots tres de Barcelona; l'Institut Sant Ramon, de Cardona; l'Institut Lluís Domènech i Montaner, de Canet de Mar; l'Institut Alba del Vallès, de Sant Fost de Campsentelles; l'Escola Joviat, de Manresa; i l'Escola FEDAC Lleida. Les cartes seleccionades , d'entre un total de 141 participants, s’inclouran en una càpsula digital que es col·locarà al Campus Nord de la UPC, a prop de la nova seu del Barcelona Supercomputing Center - Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS), on s'allotjarà el futur supercomputador MareNostrum.

'Cartes al futur' és un concurs adreçat a alumnes de 3r i 4t d’ESO de Catalunya amb l’objectiu de fomentar les vocacions STEAM (per les sigles en anglès de ciència, tecnologia, enginyeria, arts –que inclou arquitectura, urbanisme i edificació– i matemàtiques). El repte proposat era escriure una carta digital d’un màxim de 250 paraules on s’expliqués com serà el món dels pròxims 50 anys i com canviar-lo.

#50anysUPC sense límits
El concurs ‘Cartes al futur’ forma part del programa d’activitats commemoratives del 50è aniversari de la UPC, que s’organitzen fins al pròxim mes de desembre. Les activitats giren al voltant dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides, com a mostra del compromís de la Universitat amb la societat.