Sis equips d’estudiants de la UPC participen en una nova edició de MotoStudent a MotorLand

L'‘ER18’, la nova moto de l'equip més veterà de la UPC, l'ETSEIB Racing

L'‘e-ONE’, la nova moto de l'equip e-Ride ETSEIB

Moto i premi que va obtenir l'equip MotoSpirit UPC en la darrera edició

Prototip que està desenvolupant l'equip EPSEVG Racing

L'equip E3-Team EPSEVG treballant en la nova moto

L'‘ePR01’, la nova moto de l'equip ePowered Racing

Els equips ETSEIB Racing, e-Ride ETSEIB, MotoSpirit UPC (ESEIAAT), E3-Team EPSEVG, EPSEVG Racing Team i ePowered Racing (EEBE), tots sis de la UPC, competeixen els dies 6 i 7 d’octubre al circuit de MotorLand, a Alcanyís, en el marc de la cinquena edició de la competició interuniversitària MotoStudent.

05/10/2018

MotoStudent és una competició internacional que promou la innovació, la recerca i el desenvolupament d’equips formats exclusivament per universitaris, proporcionant-los una experiència global, que abasta des de la construcció i preparació de motocicletes fins a la competició final en proves tècniques i de velocitat.

Per part de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) participen sis equips que competiran tant a la categoria Electric, en la qual els prototips participants han de ser propulsats per un sistema totalment elèctric, com a la categoria Petrol, en la qual els vehicles han de tenir un motor de combustió interna de 250 centímetres cúbics i 4 temps.

En aquesta nova edició participaran 70 equips d’universitats d’arreu del món (45 a Petrol i 25 a Electric), 18 participants més que en la darrera edició.

ETSEIB Racing (ETSEIB)
L’equip més veterà de la UPC, l’ETSEIB Racing de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), participarà per cinquena vegada a MotoStudent. L’equip competirà en la categoria Petrol amb la nova moto ‘ER18’, amb la qual esperen repetir l’èxit de la darrera edició, en què es van proclamar campions.

e-Ride ETSEIB (ETSEIB)
Un equip del mateix centre docent, l’e-Ride ETSEIB, competirà per primera vegada a MotoStudent, i ho farà en la categoria Electric amb la moto ‘e-ONE’. Tanmateix, no és el primer cop que l’equip participa en un certamen d’aquesta índole, ja que l’any 2016 es va proclamar campió global de l’Smart Moto Challenge, una competició europea enfocada a dissenyar una moto elèctrica urbana que permeti realitzar petits desplaçaments diaris.

MotoSpirit UPC (ESEIAAT)
MotoSpirit UPC, equip format per estudiants de l’Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), participarà per tercera vegada a MotoStudent dins la categoria Electric. A la darrera edició, celebrada l’any 2016, l’equip va aconseguir la segona posició a la classificació general i la victòria a la carrera final, així com la pole position i el rècord de volta ràpida.

EPSEVG Racing Team i E3-Team EPSEVG (EPSEVG)
L’EPSEVG Racing Team i l’E3-Team EPSEVG, ambdós de l’Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG), participaran en la categoria Petrol i Electric, respectivament. A la carrera de la darrera edició, l’EPSEVG Racing va acabar en 18a posició, mentre que l’E3-Team es va haver de retirar després de la primera volta.

ePowered Racing (EEBE)
De la mateixa manera que l’e-Ride ETSEIB, el nou equip ePowered Racing, de l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), competirà per primera vegada en la categoria Electric amb la moto ‘ePR01’.

Més informació: