Constituïda la 'spin-off' ALGORAE per facilitar els desplaçaments de les persones amb mobilitat reduïda

El rector, al centre, amb els membres d'ALGORAE, en l'acte de constitució de la nova 'spin-off'
Descarregar

El rector Daniel Crespo, al centre, amb els integrants de l'empresa ALGORAE, en l'acte de constitució de la nova 'spin-off'

El 22 de novembre s'ha constituït la 'spin-off' ALGORAE, sorgida del grup de recerca Information Modeling and Processing (IMP) de l'inLab FIB. L'activitat d'aquesta empresa se centra en el desenvolupament d'un software d'optimització i gestió de rutes de transport per a persones amb mobilitat reduïda.

24/11/2023

La spin-off ALGORAE , que s'ha constituït formalment 22 de novembre, neix per donar resposta a la creixent necessitat de serveis de transport adaptat per a persones amb mobilitat reduïda, una necessitat derivada, principalment, de l'envelliment progressiu de la població. Per implementar un sistema de transport porta a porta es requereix una solució TIC que permeti donar resposta a problemes com l'encariment dels costos del servei de recollida a demanda, finestres de temps estretes, múltiples localitzacions dels orígens i destins a l’inici i final del viatge i l'heterogeneïtat d'usuaris. Aquesta situació es complica considerant que la flota de vehicles adaptats que presten aquest tipus de servei és també heterogènia i limitada arreu del territori.

Per resoldre aquesta problemàtica, la tecnologia que desenvolupa la nova spin-off de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) es basa en un programari d’optimització i de gestió de rutes de transport per a persones de mobilitat reduïda. La solució sorgeix del treball del grup de recerca Information Modeling and Processing (IMP)de l’inLab FIB, el laboratori d'innovació i recerca de la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB) .

L'empresa està liderada per Ernest Teniente, professor i responsable del grup de recerca IMP, i l'equip està integrat també per les investigadores i investigadors d'aquest grup de recerca Mari Paz Linares, professora de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME); Jordi Montero, responsable tècnic de l'àrea de simulació i optimització Digital Twin de l'inLab FIB i professor de la FIB, i Marta Cuatrecasas, promotora tecnològica de l'inLAB FIB i professora de la FIB. A més de la UPC, que té un 10 % de participació, la spin-off està integrada també per Gonzalo Recio, gestor de projectes d'Innovació IA de Caixabank Tech, i Gisela Ruzafa, consultora estratègica a l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau.