Descarregar

Tres estudiants de la UPC participen en els XXXII Jocs Olímpics que s'estan celebrant a Tòquio

Descarregar

Clara Ycart, estudiant de l'ESEIAAT, participa en la disciplina d'hoquei herba (a la dreta de la imatge)

Descarregar

Llorenç Piera, estudiant de l'ETSEIB, competeix a Tòquio a l'equip masculí d'hoquei herba (a l'esquerra de la imatge)

Descarregar

Ariel Schrenck, estudiant de la FIB, participaria en la disciplina de natació adaptada

Tres estudiants i sis 'alumni' de la UPC participen en els XXXII Jocs Olímpics que s'estan celebrant a Tòquio, del 23 de juliol al 8 d'agost. Han compaginat els seus estudis amb l’esport d'alta competició i, per a alguns d’ells, aquest és el seu debut olímpic.

28/07/2021

Tres estudiants de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) que formen part del Programa d’Esportistes d’Alt Nivell, Tutoresport.UPC, participen aquest estiu en els XXXII Jocs Olímpics de Tòquio.

Clara Ycart, estudiant del grau en Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament del Producte a l'Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), i Llorenç Piera, estudiant del màster en Enginyeria Industrial a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), participen en la disciplina d'hoquei herba. Ariel Schrenck, estudiant del grau en Ciència i Enginyeria de Dades, que s'imparteix a la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) i l'Escola de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), està pendent de confirmar la seva participació als Jocs, en la disciplina de natació adaptada.

Diversos alumni de la UPC, que també han format part del Programa d'Esportistes d’Alt Nivell, participen en aquesta edició dels Jocs, en diferents disciplines olímpiques: serà la tercera ocasió per a Mario Mola, titulat a l’Escola de Camins (ETSECCPB) de la UPC, que competirà en la disciplina de triatló. Aquesta cita olímpica també compta amb la participació dels alumni de l’ESEIAAT Elena Sánchez –que participa en la disciplina waterpolo–, Georgina Oliva, que competeix per tercera vegada en hoquei herba, i Albert Beltran, que forma part de l’equip masculí d'hoquei herba. Pol Moya, que va estudiar el grau en Enginyeria Informàtica a la FIB, també competeix a Tòquio en atletisme, a la prova dels 800 metres.

Or per a una doctora UPC
Anna Kiesenhofer
, doctora cum laude en Matemàtica Aplicada per la UPC, ha guanyat la medalla d’or a la disciplina de ciclisme en ruta. Nascuda a Viena (Àustria), es va doctorar a la UPC el 2016, amb la tesi ‘Integrable systems on b-symplectic manifolds’, dirigida per Eva Miranda, catedràtica del Departament de Matemàtiques de la UPC. Actualment, està realitzant una estada postdoctoral a l’Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL), a Suïssa.

Suport a l’esport d'alt nivell
El programa d'atenció als esportistes d'alt nivell de la UPC, Tutoresport.UPC, és una iniciativa coordinada pel Servei d'Esports de la Universitat per donar resposta a les necessitats d’aquests estudiants que tenen el repte de compatibilitzar, de forma efectiva, la formació acadèmica amb la pràctica esportiva i l'exigent calendari d'entrenaments i competicions oficials.