Tecnologia i música es fusionen al nou ‘Algorrritmes UPC’

Caràtula del pódcast 'Música, llum i intel·ligència artificial: comença l’espectacle', amb Philippe Salembier i Francesc Rey
Descarregar

Tecnologia i música es fusionen al nou ‘Algorrritmes UPC’, amb els investigadors Philippe Salembier i Francesc Rey

La tecnologia i la intel·ligència artificial s’alien amb la cultura i la música en el nou pòdcast ‘Algorrritmes UPC’, per presentar dues propostes que es van poder veure a la darrera edició del Sonar+D i en què van participar investigadors de la UPC.

22/11/2023

El nou pòdcast 'Música, llum i intel·ligència artificial: comença l’espectacle' s'endinsa en la tecnologia d’avantguarda que uneix creativament música, llum, electrònica i experimentació amb intel·ligència artificial. I ho fa amb Philippe Salembier i Francesc Rey, professors de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC). Els investigadors expliquen dues iniciatives que s’han presentat a l’edició 2023 del Sónar+D, una trobada internacional d’art, ciència i cultura digital que explora la manera com la creativitat canvia el present i imagina nous futurs.

En concret, Philippe Salembier ha participat en el projecte 'Reprocessing… Piano + AI', un exercici que casa el talent singular d’un pianista amb el reprocessament impersonal de les dades de la intel·ligència artificial. Francesc Rey ha col·laborat en una estimulant instal·lació dedicada a l’impacte de la llum, que porta el nom d’‘Astres’. Com va ser el procés de creació de les dues propostes? Quins són els propers projectes? Ho descobrim al nou pòdcast de la sèrie ‘Algorrritmes UPC’.

→ Podeu escoltar-lo a iVoox, Spotify i YouTube.

Arquitectura i tecnologia multimèdia, a ritme de pòdcast

'Música, llum i intel·ligència artificial: comença l’espectacle' és el sisè episodi de la nova temporada de la sèrie 'Algorrritmes UPC', una iniciativa de la UPC per apropar a la ciutadania, en especial al públic jove, els darrers avenços científics i tecnològics de la mà d'investigadors i investigadores de la Universitat. Una segona temporada de la sèrie que se centra en l’arquitectura i l’urbanisme, i també en la tecnologia multimèdia, i que té el suport de l'Ajuntament de Barcelona i de Barcelona Activa.

'Algorrritmes UPC' està disponible a iVooxSpotify i YouTube, on cada setmana es pot escoltar un nou capítol.