Tornen, del 23 al 29 de novembre, els reptes de la Week of Engineering Competition per a l’estudiantat de la UPC

Tornen,  del 23 al 29 de novembre, els reptes de la Week of Engineering Competition per a l’estudiantat de la UPC

Imatge de l'edició de la WEC 2018. Foto: BEST Barcleona

El 23 de novembre s’inicia a la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) la 12a edició de la Week of Engineering Competition (WEC), coneguda com la Setmana de l’Enginyeria de la UPC. Des d’aquell dia i fins al 29 de novembre, l’estudiantat inscrit participarà en diverses competicions, activitats i dinàmiques amb empreses, en les quals posaran a prova coneixements tècnics i habilitats per resoldre els reptes plantejats per l’associació internacional BEST amb la complicitat d’empreses de diversos sectors.

22/11/2019

La Week of Engineering Competition (WEC) és una setmana de competicions i activitats adreçada a l’estudiantat de la UPC i organitzada per l'associació d’estudiants BEST, entitat present en 97 universitats tecnològiques de 34 països. La setmana s’iniciarà el cap de setmana del 23 i 24 de novembre a la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME), amb l’Engineering Competition,en la qual els estudiants de qualsevol curs o titulació poden participar en dues modalitats: el Case Study i el Team Design.

Distribuïts en grups de quatre persones, els participants del Case Study posaran a prova les seves habilitats analítiques, tècniques socials i comunicatives amb la finalitat de resoldre un problema similar al que es podria trobar un enginyer durant la seva activitat professional. En acabar, cada equip ha de presentar la solució i convèncer al tribunal que la seva proposta és la més beneficiosa, i només 28 alumnes passaran a la fase final que se celebra diumenge i que té una duració de 8 hores.

D’altra banda, al Team Design, els estudiants participen emprant les seves habilitats i creativitat per dissenyar, construir i muntar un dispositiu que doni solució a un problema d’enginyeria en 12 hores. Un cop finalitzada la prova, el prototip es presentarà davant d’un jurat format per professors de la pròpia universitat i professionals del sector.

El divendres, 29 de novembre, a les 12 h, es donaran a conèixer els guanyadors durant la cerimònia de clausura de la WEC, que tindrà lloc a l’Aula Capella de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB).

Relacionar-se amb l’entorn laboral tecnològic de primera mà
Enguany, a la WEC, tindran lloc diferents trainings que permetran als estudiants i estudiantes universitaris relacionar-se de manera directa amb l’entorn laboral tecnològic i conèixer com funciona cada model de negoci, a través de les activitats d’equip i el contacte amb els representants i directius.

Les empreses que oferiran aquests tallers són InnoEnergy (dilluns, 25 de novembre , de 12 a 14.30 h a l’ETSEIB); Everis (dimarts, 26 de novembre, de 16 a 18.30 h a l’FME) i Danone (dijous, 28 de novembre, de 12 a 14.30 h a l’ETSEIB).

En la mateixa línia, les oficines de Sant Just Desvern de l’empresa Schaeffler acolliran, el 27 de novembre, de 9 h a 18 h, l’Engineering Challenge. Es tracta d’un repte en què la multinacional líder en la indústria 4.0 posarà a prova els estudiants, que hauran de resoldre per equips un cas industrial i arribar a una conclusió que serà exposada davant dels responsables de l’empresa.

A més, es realitzaran trainings a càrrec de BEST (dilluns, 25 de novembre, de 18 a 20 h a l’FME), de l’Associació d’Estudiants de Ciències de la Salut, AECS (dimarts, 26 de novembre de 10 a 12 h a l’FME) i de l’European Institute for Industrial Leadership, EIIL (dijous, 28 de novembre, de 16 a 18 h, també a l’FME), en els quals s’ajudarà als estudiants i estudiantes participants a millorar la seva oratòria, a gestionar la pressió i l’ansietat i a treballar en les habilitats interpersonals per liderar en el món laboral.