Tres iniciatives emprenedores d’estudiants i 'alumni' de la UPC, premiades en el concurs Explorer 2019

Descarregar

Fotografia de grup del premiats a la UPC en el concurs Explorer 2019

Descarregar

Les tres estudiants guanyadores del premi al Millor Projecte Explorer

Un contenidor intel·ligent per automatitzar el procés de selecció de brossa, unes ulleres de realitat virtual i mixta, i uns termos i tàpers elaborats amb materials reciclats i sostenibles són les tres propostes premiades en la nova edició del concurs Explorer a la UPC, promogut per Santander Universidades. Els projectes guanyadors passen ara a la final del concurs, que tindrà lloc a finals d’any.

01/07/2019

El Campus del Baix Llobregat de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) ha estat l’escenari de la presentació dels projectes finalistes de l’edició d’enguany, a la UPC, del concurs Explorer. Dels 14 projectes que han arribat a la final de la UPC, tres projectes emprenedors pre-incubats a l’Espai Emprèn UPC de Castelldefels han estat premiats, en un acte presentat pel delegat del rector al Campus, Josep M. Yúfera, i dinamitzat pel responsable de l’Espai Emprèn de Castelldefels, Òscar Solaz, i on també van assistir-hi representants del Banc Santander, patrocinador del programa Explorer, de l’associació de Seniors Españoles para la Cooperación Técnica (SECOT) i del Centro Internacional Santander Emprendimiento (CISE).

El premi al Millor Projecte Explorer ha estat per a la proposta ECOGAIN, presentada per Judit Hernández, Sofia Ba Moustakim i Ann Amin Bersy, tres estudiants de l’Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC). El projecte es basa en desenvolupar un contenidor intel·ligent per automatitzar el procés de classificació de la brossa, un procés que actualment s’ha de dur a terme de manera manual. L’objectiu de l’equip d’ECOGAIN és aprofitar aquest premi per impulsar les següents fases de desenvolupament d’aquest prototip per incrementar-ne el volum i l’eficiència.

El projecte IMMERSIA ha rebut el premi a la Millor Tecnologia Disruptiva, presentat per l’equip format per Guillem de la Torre i Otman Mahyou Amarki, alumni de l'Escola d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), i John Duque, expert en màrqueting. La proposta consisteix en unes ulleres de realitat virtual i realitat mixta en el mateix dispositiu, que també incorpora un sistema operatiu capaç d’oferir múltiples aplicacions en contextos laborals, mèdics i d’oci.

El projecte Söt Hemma ha estat reconegut amb el premi Woman. L’equip liderat Irene Toro i co-fundat per Marc Vidal i Roger Pastallé, alumni de l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG), ha creat un conjunt de termos i tàpers fabricats amb materials reciclats i sostenibles que permeten incrementar significativament la conservació de la calor i el fred. A més, el tàper serà capaç d’autoescalfar els aliments sense utilitzar energia elèctrica gràcies a un reacció química reutilitzable que no altera les propietats nutricionals dels aliments. L'equip també s'ha classificat per a la final del Premi Catalunya Ecodisseny i també són finalistes del Circular University Challenge, promogut per Ecoembes.

Els premis Explorer, una oportunitat per anar a la meca de la innovació
Un representant de l’equip del projecte ECOGAIN viatjarà el proper 31 d'octubre a Silicon Valley, Califòrnia, amb els altres representants dels equips finalistes d’arreu de l’Estat. Els equips passaran una setmana en el principal ecosistema de tecnologia i innovació del món: realitzaran visites a empreses tecnològiques líders com Google, Facebook, Apple o Airbnb, assistiran a masterclasses en universitats com Singularity University o Stanford i es posaran en contacte amb possibles inversors.

L'objectiu d'aquesta experiència és inspirar i potenciar els joves emprenedors per accelerar el desenvolupament de les seves idees de negoci, brindant-los connexions per a la internacionalització dels projectes i apropar-los a possibles fonts de finançament. Alhora, es genera una comunitat de joves amb talent i altes capacitats que construeix sinergies molt enriquidores per al seu futur professional.

A finals d’any, els tres finalistes de la UPC viatjaran a la Ciutat Financera del Grup Santander on un jurat integrat per representants de Banc Santander, el CISE i diferents entitats col·laboradores seleccionarà els guanyadors del programa Explorer 2019. Les tres millors idees emprenedores rebran una dotació econòmica (30.000, 20.000 i 10.000 euros) per a què puguin accelerar els seus projectes.

Aquesta iniciativa està cofinançada amb el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea.

Els Espais Emprèn UPC
Són espais adreçats a estudiants, investigadors i titulats recents que tinguin una idea de negoci i necessitin un espai on poder fer-la realitat. Als Espais Emprèn UPC poden desenvolupar-la en fases inicials rebent formació i assessorament.

Qualsevol membre de la comunitat UPC amb una idea de base tecnològica es pot adreçar a empren@upc.edu per rebre un primer assessorament i valorar la seva participació en el programa formatiu de l’Espai Emprèn.