Tres projectes innovadors d’estudiants i ‘alumni’ de la UPC, seleccionats al concurs Explorer

Descarregar

D-Species implementa la tecnologia de drons per automatitzar les tasques del sector primari

Descarregar

La tecnologia de Kreios Space permetrà als satèl·lits mantenir-se en òrbites d’entre 150 i 450 quilòmetres sense tornar a carregar combustible

Descarregar

Vöbu és un mini-robot que detecta els nivells de qualitat de l’aire i alerta sobre la contaminació

Un sistema de propulsió elèctric per al manteniment de satèl·lits en òrbita, una tecnologia dron per preservar la biodiversitat i un mini-robot per millorar la qualitat de l’aire són els tres projectes seleccionats a la nova edició del concurs Explorer a la UPC, promogut pel Banc Santander.

17/05/2021

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) ha seleccionat els projectes guanyadors de l’edició d’enguany del concurs Explorer, que impulsa el Banc Santander i que a la Universitat es desenvolupa en el marc del programa Emprèn UPC. Els guanyadors d’aquesta edició han estat els projectes D-Species i Kreios Space. El jurat també ha fet una menció especial al projecte Vöbu.

D-Species és una start-up liderada per Marc Arranz i Anthony Pérez, de l'Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC), que consisteix a implementar la tecnologia de drons amb sistemes d’intel·ligència artificial per automatitzar tasques del sector primari i tenir cura de boscos i camps de pastura.

Per la seva banda, Kreios Space es basa en el desenvolupament d’un sistema de propulsió elèctric que permetrà als satèl·lits poder mantenir-se en òrbites d’entre 150 i 450 quilòmetres sense necessitat de tornar a carregar combustible. El plantejament de Kreios Space suposaria allargar la durada del combustible dels satèl·lits i reduir el cost econòmic del seu llançament. Es tracta d’una proposta dels estudiants de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) Adrián Senar, Adrià Barceló, Francisco Boira, Jan Mataró, Francisco Bosch, Max Amer i Iker Blanco.

Finalment, el jurat ha fet una menció especial al projecte Vöbu. La proposta es basa en un mini-robot que detecta els nivells de qualitat de l’aire i alerta sobre la contaminació present a l’ambient. L’equip està integrat per Imma Martínez i Pau López, de l’ESEIAAT.

En aquesta convocatòria del concurs Explorer a la UPC han participat 50 propostes, que s’han desenvolupat durant sis mesos als Espais Emprèn UPC, adreçats a estudiants, PDI i persones titulades recentment per desenvolupar idees de negoci. Els projectes seleccionats en aquesta convocatòria s’han donat a conèixer al Demo Day del concurs Explorer, el 5 de maig passat.

Explorer és una iniciativa de Santander Universidades per promoure solucions que contribueixin als Objectius de Desenvolupament Sostenible. Els equips seleccionats per cada centre Explorer d’Espanya i les universitats participants d’Argentina, Xile i Mèxic participaran a l’European Innovation Academy, que tindrà lloc a Porto el juliol de 2022, una trobada internacional d’immersió i formació per fer networking.