Triple victòria i rècord de participants de la UPC en la 7a edició de la Unirun

Descarregar

La UPC ha guanyat la Cursa Unirun, que ha tingut lloc el 16 de maig, en les tres categories d’Universitat: general, femenina i masculina

Triple victòria i rècord de participants de la UPC en la 7a edició de la Unirun
Descarregar

854 corredors i corredores han representat a la UPC en la 7a edició de la Unirun

Per primera vegada, la UPC ha guanyat la Cursa Unirun, que ha tingut lloc el 16 de maig, en les tres categories d’Universitat: general, femenina i masculina. En aquesta setena edició també ha superat la resta d’universitats pel que fa al nombre de participants: 854 corredors i corredores han representat a la UPC.

17/05/2021

El 16 de maig, 14 mesos després de l’inici de la pandèmia, el Parc del Fòrum ha estat el punt de sortida i la meta d’arribada de la setena edició de la Cursa de les Universitats (Unirun). Per primera vegada, la Copa de Campions d’aquesta cursa ha estat per a la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), que s’ha imposat, aquest any, amb 515 punts, seguida per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) amb 661 punts, i la Universitat de Barcelona (UB), amb 681 punts.

Per equips, la UPC ha guanyat també com a Universitat en categoria femenina i com a Universitat en categoria masculina, amb Marina Casals i Marc Fugardo, estudiants de l'Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), com a primers corredors de la Universitat.

Enguany, la UPC també ha estat la universitat amb més nombre de persones inscrites en la cursa: 854 de les 3.000 que hi han participat, majoritàriament estudiantat, però també professorat, personal d’administració i serveis, alumni, familiars o amics de les 12 universitats catalanes. De la xifra total, hi han participat un 51,91% d'homes i un 48,09% de dones. Per franja d’edat, el 74 % de les inscripcions corresponen a joves menors de 24 anys.

En aquesta edició els corredors i corredores s’han distribuït en grups de quatre que han iniciat la cursa en 750 sortides diferents, per evitar aglomeracions i garantir la distància de seguretat establerta amb motiu de la pandèmia per la COVID-19. La prova ha transcorregut per un circuit de cinc kilòmetres del litoral del districte de Sant Martí i de Sant Adrià de Besòs.

La Unirun està impulsada per Esport Català Universitari (ECU), l’ens que agrupa totes les universitats catalanes i que coordina els Campionats de Catalunya Universitaris, i compta amb el suport de la Secretaria General de l’Esport i l’Activitat Física, l’Ajuntament de Barcelona i l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, i amb el patrocini d’Adidas.

Els resultats i la classificació general de les 12 universitats participants es pot consultar al web http://unirun.cat/resultats/.