Un equip d’estudiants de la UPC-EEBE queda en segon lloc a la ‘Hackovid’ per trobar solucions als reptes socials del confinament

Lliurament de premis de la Hackovid

L’equip d’estudiants Upcoeders_a, de l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) de la UPC, ha desenvolupat ‘CoronaTiquets’, una aplicació mòbil per facilitar a comerços i usuaris la compra presencial reduint el risc de contagis per COVID-19. Amb aquesta app, l’equip s’ha situat en el segon lloc de la Hackovid impulsada pel Departament de Polítiques Digitals de la Generalitat de Catalunya i la Fundació i2CAT, amb el suport de la Mobile World Capital Barcelona.

22/04/2020

La Hackovid ha estat un esdeveniment virtual, obert i participatiu organitzat, del 6 al 12 d’abril, per donar resposta a les necessitats socials relacionades amb la situació de confinament que estem vivint per la crisi de la COVID-19, així com les que sorgiran posteriorment a mesura que l’activitat es vagi normalitzant.

L’equip d’estudiants Upcoeders_a, de l’EEBE de la Universitat Politècnica de Catalunya·Barcelona Tech (UPC), ha quedat segon amb l’aplicació CoronaTiquets, que permet als usuaris cercar la botiga on volen adquirir un producte o servei i demanar un tiquet per anar-hi presencialment en un horari en què la botiga estigui buida, amb l’objectiu de facilitar l'obertura de comerços locals durant el període de confinament i desconfinament sense que això impliqui un augment del risc de contagis. A més de donar resposta a una de les necessitats més votades en la fase de participació ciutadana de la Hackovid, el jurat ha destacat la qualitat de la presentació i l'originalitat i el grau d’innovació de la solució.

Més de 300 persones programadores i desenvolupadores TIC han participat en la Hackovid.
Durant tota la Setmana Santa, els 100 equips inscrits a la hackató van estar treballant intensament en els seus projectes tecnològics, que s’han materialitzat en un total de 60 propostes de serveis web o aplicacions per donar resposta als principals reptes exposats i votats per la ciutadania.

El projecte guanyador de la Hackovid ha estat la plataforma Ajudem.cat i en tercer lloc ha quedat la iniciativa REGALOCAL. Més informació.

El Departament de Polítiques Digitals de la Generalitat de Catalunya posarà a disposició de la ciutadania totes les solucions proposades, hagin obtingut o no premi en metàl·lic, a través de la seva publicació a un market o bé integrades com a nous serveis dins de l’APP ConfinApp.