Un nou simposi reivindica la capitalitat de Barcelona en intel·ligència artificial

Barcelona acollirà els dies 20 i 21 de desembre un simposi sobre l’aprenentatge profund, Deep Learning Barcelona Symposium (DLBCN), un dels motors de l’actual revolució tecnològica al voltant de la intel·ligència artificial. El simposi, coorganitzat per la UPC, entre d’altres entitats, reuneix a investigadors de primer nivell mundial que bé desenvolupen actualment la seva recerca a Barcelona, o que s’hi van formar però actualment treballen en altres països.

17/12/2018

Deep Learning Barcelona Symposium (DLBCN) està organitzat per les principals universitats i centres de recerca locals en el camp de l’aprenentatge profund, entre elles la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i el Barcelona Supercomputing Centre (CNS-BSC).

El simposi s’estructura en set sessions que tindran lloc el 20 de desembre a l’Auditori del Campus Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), i el 21 de desembre a l’Auditori Vèrtex, al Campus Nord de la UPC. En aquesta primera edició participen diversos investigadors multidisciplinaris en el camp de l’aprenentatge profund, alguns dels quals són professors de la UPC. Així mateix, destaca la participació de dos professionals reconeguts en aquest àmbit i que són alumni de la UPC: Oriol Vinyals, un dels referents internacionals en aprenentatge profund que treballa a Google Deepmind, i Antonio Torralba, director del nou programa que el Massachusetts Institute of Technology (MIT) dels Estats Units ha dissenyat per entendre la intel·ligència.

Prèviament al simposi, els dies 17, 18 i 19 de desembre es realitzaran diverses activitats vinculades, com ara la presentació de projectes de deep learning ideats per estudiants de l’Escola de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), que es durà a terme aquest dilluns dia 17, a les 14 h, a l’Aula Màster A3 del Campus Nord.