Un sistema de protecció davant de ciberatacs per a pimes i particulars guanya el programa Explorer UPC Space

Descarregar

Entrega de premis del programa Explorer UPC Space

Fomentant l'esperit emprenedor
El programa Explorer ’Jóvenes con Ideas‘ promou el talent jove, l’esperit emprenedor i la generació d’idees innovadores. Forma part de la comunitat global d’emprenedoria Santander X. En les vuit edicions anteriors, Explorer ha afavorit la creació de més de 500 empreses i ha potenciat els projectes de més de 4.500 emprenedors.

L’acte de presentació dels projectes guanyadors de l'edició d'enguany del programa Explorer UPC Space va tenir lloc el 18 de juny passat, a l'Espai Emprèn UPC Campus Nord, espai que ha acollit totes les activitats relacionades amb el programa Santander Explorer.

'Security All', un sistema de protecció intel·ligent davant de ciberatacs per a petites i mitjanes empreses (pimes) i particulars, desenvolupat per l’start-up sOwlers, ha estat escollit millor projecte en l’edició 2018 del programa Explorer UPC Space. Un dels membres de l’start-up, formada per Dídac Cabús i Aleix Sala, emprenedors i 'alumni' de la UPC, viatjarà a Silicon Valley el proper mes de novembre.

11/07/2018

L’edició 2018 del programa Explorer UPC Space, que forma part del programa Explorer Space ’Jóvenes con Ideas’ que impulsa el Banco Santander, s’ha tancat amb la participació de 24 joves emprenedors que han rebut, durant els darrers cinc mesos, suport, assessorament i formació per part de l’associació Seniors Españoles para la Cooperación Técnica (SECOT).

Security All, el projecte guanyador d’enguany, és un tallafocs amb una interfície de control intuïtiva dissenyada per a usuaris no experts, amb un disseny amigable, adaptat per a un entorn tant d’oficina com domèstic. El producte permet identificar i eliminar, de manera autònoma, noves amenaces de la xarxa derivades de l'exposició a gran varietat de nous dispositius IoT (Internet de les Coses) en el mercat. Amb l'objectiu de protegir la informació crítica i salvaguardar les comunicacions, Security All també permet l'actualització del dispositiu en comunitat per augmentar el  coneixement col·lectiu.

El projecte ha estat desenvolupat per sOwlers, una start-up formada per Dídac Cabús i Aleix Sala, alumni de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), que s’orienta a donar solucions i serveis en diversos camps de la telecomunicació i la ciberseguretat: ofereix serveis de consultoria per a la presa de decisions i l’estratègia del negoci, i la implantació de tecnologies que faciliten la protecció dels negocis davant d’amenaces digitals.

Innovació a Silicon Valley
Dídac Cabús, un dels dos integrants de l’start-up guanyadora, viatjarà el proper 15 de novembre a Silicon Valley, als Estats Units, per conèixer el principal ecosistema de tecnologia i innovació del món. Hi anirà juntament amb el grup de 52 joves emprenedors, que han estat seleccionats pels diferents programes Explorer Space que s’organitzen a Espanya, Argentina i Portugal. L’estada inclou masterclasses a universitats com ara Stanford o Berkeley, la possibilitat de contactar amb diferents inversors i visites a empreses tecnològiques punteres com ara Google, Facebook, LinkedIn o Airbnb.

L’objectiu és ajudar els joves emprenedors en el desenvolupament de les start-up, oferint-los connexions per a la internacionalització dels seus projectes i la cerca de finançament. Amb la iniciativa també es pretén generar una comunitat d’emprenedors que creï sinèrgies enriquidores tant a nivell personal com professional. En tornar, el grup d’emprenedors assistiran a un acte a la Ciudad Grupo Santander de Boadilla del Monte on un jurat format per representants de Banco Santander, el Centro Internacional Santander Emprendimiento (CISE) i entitats col·laboradores seleccionaran els guanyadors nacionals del programa Explorer 2018. Els tres millors emprenedors rebran una dotació econòmica de 30.000, 20.000 i 10.000 euros, respectivament, per a què puguin accelerar els seus projectes.

Bisiontech, projecte finalista
Bisiontech, que ha estat seleccionat com a projecte finalista per al premi Disruptive Technology Explorer Award, està liderat per Ferran Juscafresa, enginyer informàtic per la Universitat de Girona (UdG), i és un software de gestió intel·ligent per a autònoms i pimes que permet analitzar les dades de facturació d’una manera molt intuïtiva i suggereix millores en la gestió. Impulsat per INDRA, el premi està dotat amb 3.000 euros per al desenvolupament del projecte i l’assessorament per part dels professionals d’Indraventures.