Unite! participa en el Campus de les Universitats Europees per impulsar el futur de l'ensenyament superior

El rector de la UPC, Daniel Crespo, durant la seva visita a l'estand de Unite!

El rector de la UPC, Daniel Crespo i la vicerectora de Qualitat i Política Lingüística, Imma Ribas, van assistir a l’esdeveniment i van visitar l’estand de Unite!

14/07/2022

El Campus de les Universitats Europees, va tenir lloc el 30 de juny en el Palau de Congressos de Versalles. L'objectiu de la conferència era promoure i visibilitzar l’activitat de les aliances de les universitats europees i la cooperació transnacional en els àmbits de l'ensenyament superior, la recerca i la innovació. L'acte s'emmarcava en l'estratègia europea de potenciació dels centres d'ensenyament superior per al futur d'Europa, i s'inspira en la Recomanació del Consell  Europeu sobre "la construcció de ponts per a una cooperació eficaç en matèria d'ensenyament superior europeu".

La conferència va acollir sessions plenàries i tallers que van facilitar el diàleg entre les aliances de les universitats europees, els Estats membres i la Comissió Europea i les diferents parts interessades que representen al sector de l'ensenyament superior. L’objectiu era destacar la contribució de les universitats europees com a senyals d'identitat del model europeu; reforçar els intercanvis entre les aliances per a contribuir a l'estratègia europea i donar suport a la dimensió global de les universitats europees.

Unite! va comptar amb una representació destacada com a aliança europea. La professora Brigitte Plateau (Grenoble INP - UGA) i el professor Jens Schneider (Technische Universität Darmstadt), van participar en les taules rodones de la sessió plenària i en els tallers de l'esdeveniment. També van asistir a la trobada el rector de la UPC Daniel Crespo i Imma Ribas, vicerectora de Qualitat i Política Lingüística, així com el professor Roberto Zanino, delegat del rector per a Programes de Doctorat i Xarxes Universitàries Internacionals del Politècnico de Torino, i Carlos Castro, director de Projectes Unite! en la universitat italiana.

El Prof. Dr.-Ing. Jens Schneider, va participar en un dels tallers temàtics que es va centrar en la creació d'associacions amb els agents socioeconòmics. El debat pretenia trobar les millors maneres de col·laborar amb l'economia, la societat, la cultura i la política. Unite! va ser l'única aliança que va aportar un soci extern per a aquest debat. Jens Schneider va convidar a Alexis Majos, de Speedinvest

L’espai de les Aliances va ser un espai dedicat a la presentació de les aliances d'universitats europees. L’estand d'exposició de Unite! va mostrar les seves activitats i resultats i va rebre a la Ministra francesa d'Ensenyament Superior, Sylvie Retailleau.