Els vehicles elèctrics dissenyats per estudiantat de la UPC s’han exposat, aquest cap de setmana, a l’Expoelèctric 2019

Descarregar

Edició de l'Expoelèctric de l'any anterior

L’anella energètica, de la mà del CITCEA

La gran novetat d’aquesta edició de l’Expoelèctric és l’espai autoconsum, on els visitants podran obtenir informació i resoldre dubtes sobre els sistemes d’autoconsum dels vehicles. A més, en aquest espai també es podrà conèixer de primera mà el funcionament de l’anella energètica, en el disseny i configuració de la qual hi ha participat el Centre de Innovació Tecnològica en Convertidors Estàtics i Accionaments de la UPC (CITCEA-UPC).

L’anella permet interaccionar els vehicles amb la xarxa elèctrica de manera que l’esdeveniment es proveirà de l’energia elèctrica d’origen renovable generada localment per les aportacions energètiques procedents de vehicles, per les plaques fotovoltaiques i per les bateries d’emmagatzematge. Aquest sistema d’autoconsum a través de plaques fotovoltaiques i vehicles interconnectats a xarxa (V2G) és pioner al sud d’Europa.

L’Expoelèctric 2019 –la fira especialitzada en vehicles elèctrics i energies renovables– ha celebrat, aquest cap de setmana, la seva novena edició a l’Arc de Triomf (Passeig de Lluís Companys, Barcelona). A la fira s’han exposat diversos vehicles dissenyats per equips d’estudiants de la UPC: quatre cotxes i tres motos que van participar en diverses competicions internacionals.

04/11/2019

Els vehicles elèctrics dels equips de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) i l’Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) s’han exposat aquest cap de setmana, del dies 2 i 3 de novembre, a l’Expoelèctric 2019. La fira d’automòbils elèctrics ha celebrat la seva novena edició a l’Arc de Triomf (Passeig de Lluís Companys, Barcelona).

Els cotxes i les motos dels diferents equips d’estudiants i estudiantes de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) han estat ubicats a la zona d’expositors E2, on s’hi han exposat el cotxe UPC ecoRacing i la moto MotoSpirit UPC de l’ESEIAAT; els cotxes de l'ETSEIB DriverlessUPC (amb col·laboració dels alumnes de l'ETSETB) i ETSEIB Motorsport, i la motocicleta e-Ride ETSEIB; i el cotxe elèctric e-Tech Racing i la moto ePowered RACING, de l'EEBE.

La fira ha obert el dissabte, dia 2, a les 10 h i ha tancat a les 19 h i ha repetit els mateixos horaris el diumenge, 3 de novembre. Ha estat organitzada per l’Ajuntament de Barcelona, l’Institut Català de l’Energia de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, Enginyers BCN i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). L’Expoelectric és l’esdeveniment més important de vehicles elèctrics i energies renovables del sud d’Europa.

El cotxe UPC ecoRacing, de l'ESEIAAT

L'equip de l'ESEIAAT, MotoSpirit UPC, amb el vehicle

El cotxe de l'equip de l'ETSEIB, Motorsport

L'equip Driverless UPC, de l'ETSEIB i de l'ETSETB, amb el seu automòbil