UPCommons, en el ‘top 30’ mundial de repositoris de documents

El portal del coneixement obert UPCommons se situa en el ‘top 30’ del món de repositoris de documents, el desè europeu i el primer d’Espanya en la darrera edició del Transparent Ranking sobre repositoris. En la llista de repositoris institucionals, puja al lloc 19è del món i al sisè europeu.

17/02/2020

En la classificació global del Transparent Ranking sobre repositoris, UPCommons de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) es col·loca en el lloc 27 del món, amb 66.800 registres. La Universitat també és la desena europea i la primera estatal en aquest àmbit. En la llista de repositoris institucionals, UPCommons, que ha estat dels primers repositoris oberts d'Espanya i d'Europa, puja al lloc 19è de tot el món, se situa el sisè europeu i segueix sent el primer estatal.

Així mateix, en la classificació de repositoris i portals de tot l’Estat, UPCommons es col·loca en tercer lloc, només per darrera de Dialnet i de RACO de revistes catalanes amb accés obert.

Elaborat pel Laboratori de Cibermetria del Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC), el mateix editor del Ranquing Web of Universities, el Transparent Ranking sobre repositoris mesura el  número de registres identificats a Google Scholar, excloent cites i patents.  Aquest indicador era un dels quatre que analitzava el rànquing Web of Repositories, que va deixar d’editar-se el juliol de 2017 amb aquell format.

En la darrera edició del Transparent Ranking, publicada a partir de les dades obtingudes durant la primera setmana de febrer, es posicionen un màxim de 2.986 repositoris. A més de la llista general o global, s'ofereixen tres subllistes més: la de Repositoris Institucionals, la de Portals de Revistes i la de sistemes CRIS (acrònim de Current Research Information System).