UPCommons, primer repositori estatal en el Transparent Ranking of Institutional Repositories

El Cybermetrics Lab del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), grup d'investigació dedicat a l'anàlisi quantitativa d'Internet i continguts web relacionats amb el coneixement científic, ha publicat la darrera edició del ‘Transparent Ranking of Repositories by Google Scholar’. A més de la classificació global, el rànquing publica tres tipus més de llistes, una de les quals se centra a avaluar els repositoris de les institucions acadèmiques segons el volum de continguts que tenen disponibles al cercador Google Scholar, una de les eines de cerca de documentació científica més importants del món. És el que anomenen “Institutional Repositories”.

21/11/2018

UPCommons, el portal de coneixement obert de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), es posiciona, amb 67.300 registres durant la primera setmana de novembre, com el primer dipòsit acadèmic estatal en les dues classificacions del Transparent Ranking of Repositories que inclouen universitats, l’Institutional Repositories i l’All Repositories; en el primer cas, es col·loca en el 14è lloc en l’àmbit mundial i en el segon en el 21è.

La resta de repositoris institucionals estatals que copen els cinc primers llocs d’aquesta quarta edició del rànquing són, a banda de la UPC, el Digital CSIC, el Repositori Institucional Universitat Politècnica de València (RiuNet), el Depósito de Investigación de la Universidad de Sevilla (idUS) i el Dipòsit Digital de Documents de la Universitat Autònoma de Barcelona.