Virmedex, nova ‘spin-off’ del CREB de la UPC que crea entrenaments virtuals basats en jocs

Imatge de quiròfan del 'serious game' per a l'entrenament en bypass cardiopulmonar (BCP)
Descarregar

Imatge del 'serious game' per a l'entrenament en bypass cardiopulmonar (BCP)

D'esquerra a dreta, Carmen Gomar, Dani Tost, Núria Bonet i Ariel von Barnekow
Descarregar

D'esquerra a dreta, Carmen Gomar, Dani Tost, Núria Bonet i Ariel von Barnekow

Virmedex Virtual Experiences S.L, una 'spin-off' que desenvolupa software gamificat per a la formació especialitzada en l’àmbit mèdic, dona el seu tret de sortida. La companyia, sorgida del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) de la UPC i de la Universitat de Barcelona (UB), llançarà el seu primer producte, el virCPB, aquesta tardor.

05/10/2022

La introducció de mecàniques de joc en activitats no lúdiques, el que es coneix com a gamificació, té nombroses aplicacions en diversos camps, en particular en l’àmbit mèdic. La spin-off Virmedex Virtual Experiences S.L neix amb l’objectiu d’oferir entrenaments virtuals basat en jocs als estudiants i als professionals de la salut. L’empresa sorgeix de l’activitat de recerca del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), que té més de 20 anys d’experiència en el camp dels jocs i la gamificació per a la salut i l’educació. Així mateix, ha comptat amb l’expertesa en la formació de professionals en bypass cardiopulmonar de la doctora Carmen Gomar, de la UB, i de la coordinadora assistencial de la Unitat de Perfusió Cardiovascular de l’Hospital Clínic, la doctora Maite Mata.

El primer producte que l’empresa treu al mercat aquest octubre consisteix en una plataforma per a l'entrenament en bypass cardiopulmonar (BCP) que permetrà que els estudiants i professionals de la salut se sentin com dins d’un quiròfan i comprenguin com fer funcionar la bomba de circulació extracorpòria. Amb aquest sistema aprendran els protocols que cal seguir i prendran les seves pròpies decisions, tot experimentant amb un únic risc: que s’acabi el joc.

L’acte de signatura de la creació de la spin-off ha tingut lloc el 16 de setembre al rectorat de la UPC, i ha comptat amb la presència del rector Daniel Crespo, la directora de la Fundació Bosch i Gimpera, el centre de transferència de coneixement i tecnologia de la UB, Carme Verdaguer, i els fundadors de la spin-off: els investigadors del CREB de la UPC Dani Tost Pardell, Núria Bonet Codina i Ariel von Barnekow; la doctora Carmen Gomar, consultora sènior del servei d'Anestèsia i Reanimació de l’Hospital Clínic i professora de la UB, i Maite Mata, coordinadora assistencial de la Unitat de Perfusió Cardiovascular de l’Hospital Clínic.

Coneixement, experiència… i diversió
"Som una empresa de nova creació de Barcelona que desenvolupa software gamificat per a formació especialitzada. Els jocs són la nostra passió. Creiem que la diversió no és contrària a l’excel·lència. La formació virtual gamificada basada en models validats científicament és el paradigma educatiu de la propera generació"
, explica la investigadora del CREB de la UPC Dani Tost, CEO i cofundadora de Virmedex.

Les fundadores i fundador de Virmedex s’han associat amb diferents organismes nacionals i internacionals com ara hospitals, centres de recerca i empreses, per portar a terme la seva recerca en l’àmbit de la salut. Han dissenyat estratègies de gamificació i jocs seriosos per a la rehabilitació, el cribratge, la formació professional i altres aplicacions.

Virmedex també ha format part del programa de Xartec Salut, liderat pel CREB, que té com a objectiu donar suport a l’emprenedoria i la constitució d’empreses en l’àmbit healthtech.

Aquest projecte ha estat cofinançat per la Unió Europea a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) i compta amb el suport de la Secretaria d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.