Vols de demostració de drons amb l’EETAC-UPC, a la platja de Castelldefels

Imatge d'un dron
Descarregar

Matrice 33, un dels models de drons que es posaran a prova a la platja de Castelldefels. Imatge de Gaelle1106, CC BY-SA 4.0 (Wikimedia Commons)

Un membre del grup d'investigació ICARUS de la UPC prepara els drons per a la simulació, el 8 de març
Descarregar

Un membre del grup ICARUS de la UPC, preparant el seu dron
Descarregar

Un moment de l'assaig amb drons a la platja de Castelldefels

Els dies 8, 9 i 10 de març, l'Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) de la UPC participa en la demostració de vols simultanis de drons que té lloc a la platja de Castelldefels.

04/03/2022

La demostració s’emmarca en el projecte europeu CORUS-XUAM en què participa el grup de recerca ICARUS, vinculat a l’Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), i simula operacions logístiques de transport de paqueteria. És els dies 8, 9 i 10 de març, durant el matí (de 8 a 15 hores), a la platja de Castelldefels. Els vols, que eviten sobrevolar les àrees protegides, simulen el tràfic generat pel lliurament continuat de paquets des de la seu de l’operador (vertiport) fins als punts d’entrega del client, al llarg de la platja de Castelldefels. L’exercici també serveix per determinar les alçades més adequades per volar i per mesurar els nivells sonors i de contaminació acústica que es puguin generar.

Quatre operadors de drons (UPC, Universitat Autònoma de Barcelona, Fundació Hemav i MARS Intelligence) participen en la demostració, que està coordinada per Enaire. Els vols estan gestionats pels serveis U-space d’Aslogic i Indra.

La policia local de Castelldefels també participa en la demostració, amb la seva unitat de drons per testar vols prioritaris o d’emergència: per exemple, rescats a la platja, inspecció d’aforaments i control d'accessos, control de seguretat en esdeveniments esportius o suport en incendis.