El web ‘50.upc.edu’ recull mig segle d’història de la UPC i les activitats vinculades al 50è aniversari

Descarregar

El web està obert a la participació de tota la comunitat

Descarregar

Una cronologia permet fer un recorregut pels moments més revellants de la història de la Universitat

Les activitats que es van programant es poden compartir a través de les xarxes socials amb l’etiqueta #50anysUPC, creada especialment per commemorar aquest aniversari.

El març de 1971, es publicava el decret de creació de la Universitat Politècnica de Barcelona, el germen de l’actual UPC. Amb 9 campus i 18 centres docents distribuïts en 6 ciutats de Catalunya, la UPC és actualment una de les universitats politècniques líders d’Europa. Amb motiu del 50è aniversari de la institució, un web recull les activitats de commemoració, així com els moments emblemàtics d’aquest mig segle i les imatges que les han acompanyat.

26/10/2020

El web ’50.upc.edu’ en el marc de les activitats de commemoració del 50è aniversari de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) s'ha creat amb la voluntat de fer partícip a la comunitat universitària de la celebració. Tal com assenyala en la presentació el rector de la UPC, Francesc Torres, “volem celebrar aquests primers 50 anys d’història al llarg del curs acadèmic 2020-2021 comptant amb la participació de tothom. Com a primer pas, hem creat aquest espai, on volem recollir les vostres propostes per al programa d’activitats acadèmiques, culturals i socials. Us demanem la vostra implicació i participació per celebrar conjuntament amb orgull i sentiment de pertinença aquests primers 50 anys d’història. Una història de tots i de totes”.

Ampli programa d’activitats
El lloc web recull en format d’agenda les activitats vinculades al cinquantenari i que tenen com a eix temàtic els 17 objectius de desenvolupament sostenible de les Nacions Unides  per al 2030, centrats en el creixement econòmic, la inclusió social i la protecció del medi ambient. Les activitats programades a la UPC inclouen jornades, tallers, fòrums de debat, exposicions, caminades, conferències o actuacions musicals, entre d'altres, que tenen lloc des de l'inici d'aquest curs acadèmic i fins el mes de desembre de 2021. Es poden consultar al web filtrant per centre o centres organitzadors.

Els moments més emblemàtics dels 50 anys
La història de la UPC es remunta al març de 1971, quan es constitueix la Universitat Politècnica de Barcelona (UPB), formada inicialment per les escoles tècniques superiors d'Enginyers Industrials de Barcelona (ETSEIB) i de Terrassa (ETSEIT), l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB) i alguns instituts de recerca. Durant la dècada dels 70 i 80 del segle passat, es van anar incorporant la resta de centres que formen l’actual Universitat Politècnica de Catalunya, denominació oficial de la Universitat des del 1984. El desplegament territorial de la UPC inclou, avui, 9 campus i 18 centres docents a Barcelona, Manresa, Terrassa, Sant Cugat del Vallès, Castelldefels i Vilanova i la Geltrú.

El web del cinquantenari permet fer un viatge a través d’aquest mig segle de la Universitat a partir d’una cronologia que repassa els fets més destacats. Una col·lecció de fotografies històriques completa aquest recorregut, amb instantànies que recullen moments emblemàtics dels centres que ara formen part de la UPC, com la visita d’Albert Einstein, les primeres classes d’enginyeria industrial o informàtica, la creació de l’Associació d’Amics de la UPC o la commemoració del 25è aniversari de la Universitat.

En l'apartat de Contacte del mateix web, es poden adreçar comentaris i suggeriments en relació als actes de commemoració del 50è aniversari de la UPC, mitjançant un formulari.