Taller de presentació de la Plataforma Àgora per impulsar la cooperació digital en l’educació superior

Grup de persones treballant juntes en una sala.
Descarregar

El taller s'adreça a les persones de les comunitats universitàries (PSI i PTGAS) que treballen de manera col·laborativa amb altres entitats i institucions.

El taller, que tindrà lloc en línia el 26 de gener, s'adreça a responsables d'unitats, centres docents i de recerca i institucions que treballen de manera col·laborativa.

17/01/2024

L'equip coordinador del projecte europeu aUPaEU, encapçalat per la Universitat Politècnica de Catalunya-Barcelona Tech (UPC), ha organitzat el taller virtual "Presentació del concepte i implementació de l'Àgora", adreçat a les persones de les comunitats universitàries (PDI i PTGAS) que treballen de manera col·laborativa amb altres entitats i institucions. L'objectiu principal de l'Àgora és reforçar aquesta cooperació, especialment en els camps de la recerca i l'educació, per impulsar la seva transformació digital a través de serveis d'acceleració especialitzats. Les plataformes Àgores faciliten l'accés a tota la informació tot aplicant sistemes d'intel·ligència artificial (IA).

Aquesta sessió informativa, que es durà a terme de manera virtual, està programada per al 26 de gener de 2024, a les 10 del matí. "Al llarg del taller, tindrem l'oportunitat de revelar tots els detalls de la plataforma Àgora i el seu funcionament, tot presentant com a model l'Àgora desenvolupada per a l'aliança Unite! a la qual pertany la UPC", ha explicat el professor de la UPC Jesús Alcober, coordinador principal del projecteSegons Alcober, aquestes plataformes, amb el suport de la IA, "poden construir i desplegar models de serveis d'acceleració per a organitzacions similars que assegurin la compartició de l'experiència col·lectiva d'institucions d'educació superior europees, xarxes, aliances universitàries i les seves organitzacions paraigua''.