La UPC acull la primera trobada dels responsables d'aUPaEU, el projecte de Unite! de serveis d’acceleració per a universitats europees

Descarregar

Participants en la primera trobada del projecte aUPaEU al Campus del Baix Llobregat de la UPC

La UPC i IThinkUPC participen en el projecte, primer entre dues aliances universitàries europees: Unite! I EPiCUR

24/01/2023

Representants de les aliances Unite! i Epicur i de la Comissió Europea s’han reunit a la UPC en el que ha estat la primera trobada del projecte aUPaEU.  Amb l’objectiu de dissenyar i integrar serveis d’acceleració per a la universitats europees, el projecte està impulsat per les dues aliances universitàries: Unite! (de la qual en forma part la UPC) i EPICUR. La UPC serà la universitat coordinadora del projecte, en el qual participa també Ithink, com a “associated partner”. El projecte ha rebut 3,4 milions d’euros de fons de la Comissió Europea en el marc de la convocatòria de l'Espai Europeu de Recerca (HORIZON-WIDERA-2022-ERA-01) i el seu desenvolupament està previst en aquesta fase per a cinc anys.

La trobada va tenir lloc els dies 12 i 13 de gener al Campus del Baix Llobregat. Van participar el coordinador del projecte, el professor e investigador de la UPC Jesús Alcober i el professor del Politècnico de Torino (PoliTO) i coordinador del projecte Unite!H2020, Roberto Zanino, així com responsables dels equips de treball de les dues aliances i de la Comissió Europea, que van contextualitzar el projecte en el marc de les polítiques i estratègies del nou espai europeu de Recerca.

aUPaEU es basa en la col·laboració de cinc institucions acadèmiques que formen part d'aquestes dues aliances universitàries europees. Per part de Unite! participen en el projecte  la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTechIThinkUPCGrenoble INP - UGA Institut d'ingénierie et de management i Politecnico di Torino. Per part d’EPiCUR participen la Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Karlsruhe Institute of Technology .

L’objectiu de la col·laboració és integrar i implementar serveis d'acceleració per a institucions d'educació superior, (HEIs), xarxes, aliances universitàries i les seves organitzacions paraigua. El projecte preveu el desenvolupament d’una plataforma que actuï com a àgora de serveis d’acceleració per a totes les universitats europees i que permeti conectar els serveis de recerca i transferencia de les universitats (infraestructures i recursos de recerca, cooperació academia-empresa, capital humà en recerca, ciència oberta...).