Let's Unite! Coneix a Benedetta Gennaro

Descarregar

Benedetta Gennaro, treballa per a Unite! des de la Technical University of Darmstadt

Benedetta Gennaro és la responsable dels serveis per a estudiants internacionals en la Technical University of Darmstadt. Dins de Unite! forma part del Grup de Treball 3 i coordina el subgrup de "Participació dels estudiants i centre d'acollida". Aquest equip se centra en la inclusió, la tutoria i la co-creació. També coordina el TF3 a la seva universitat informant sobre el treball realitzat des de Unite!. A nivell personal, li agrada cuinar les receptes de Ottolenghi i gaudeix especialment fent-ho amb amics. Li encanta fer senderisme en els Dolomites i, malgrat ser italiana, odia les temperatures càlides i el cafè.

14/07/2022

Quin projecte futur de Unite! et fa especial il·lusió i per què creu que és important
per a l'estratègia de l’aliança?

M'entusiasma la possibilitat de posar en pràctica el que hem estat treballant en el TF3, que és la creació de l'Oficina Virtual de Diversitat i Inclusió i entendre els valors de la diversitat i la inclusió i l'equitat no sols teòricament, sinó també experimentant-los. Per això m'alegro molt de la creació del Comitè Consultiu de Diversitat i Inclusió, que advocarà per la diversitat, la inclusió i l'equitat a nivell de l'aliança i assessorarà el Secretariat i als òrgans de govern de Unite!. La visió és una cosa bella i tenim líders visionaris. No obstant això, hem d'assegurar-nos que les visions es facin realitat. Això és el que intentem fer en el TF3.

M'entusiasma que la Universitat de Graz i Wroclaw Tech s’uneixin properament a l'aliança i m'interessa saber cóm s'entenen la diversitat, la inclusió i l'equitat en les seves universitats. Finalment, estic entusiasmada amb el projecte IDEM, que oferirà eines perquè molts més estudiants infra-representats puguin participar en programes de mobilitat. Oferirem formació, organitzarem bootcamps i provarem models, assegurant-nos que tota l'aliança es beneficia del que estem pilotant.

Benedetta Gennaro

En què esteu ara treballant en el vostre grup de treball i vols compartir amb tota la comunitat de Unite!?

Estem assegurant-nos que la Carta per a la diversitat i la inclusió i la Declaració d'Accessibilitat es difonguin àmpliament. També estem treballant en un Protocol d'Acció Comuna, que inclourà una sèrie de recomanacions per facilitar la mobilitat dels estudiants infra-representats. També com utilitzarem les nostres experiències i lliçons apreses en matèria de tutoria i co-creación ara que iniciem una nova fase amb dos nous socis.

Des del teu punt de vista, quin és l'avantatge de treballar o estudiar en una universitat de Unite!? Què creus que té d'especial l'aliança?

Unite! té molt potencial. La possibilitat de desplaçar-se d'un campus a un altre -física i digitalment- i de formar part d'una comunitat tan diversa representa una gran oportunitat tant per al personal com per als estudiants. Els estudiants poden viatjar per tot el món amb només prémer la pantalla d'inici del seu telèfon. Malgrat la facilitat de fer-ho, és important aconseguir un equilibri entre l'intercanvi virtual i les experiències de la vida real. Per això també és tan important el projecte IDEM, perquè podem animar a més persones que no creuen que puguin embarcar-se en un programa de mobilitat a sol·licitar-lo i participar en ell.

Crec que Unite!! ens dona una oportunitat increïble per a créixer de moltes maneres i a molts nivells.

Benedetta Gennaro

Els últims tres anys ens han ensenyat molt. Pensàvem que sabíem com funcionaven les coses i ens vam adonar després que les coses eren més complicades del que esperàvem: vam aprendre dels processos, ens ajustem a ells i ens vam adonar que podem aconseguir moltes coses sent flexibles, aprenent i escoltant-nos els uns als altres.

Més informació sobre el grup de treball en el qual participa:

El grup de treball 3 de Unite! s'ocupa dels serveis de suport de l'aliança i treballa com a facilitador per millorar la mobilitat i com a facilitador de la participació dels estudiants en un enfocament ascendent. Dins d'aquest grup de treball hi ha diverses subtareas organitzades en quatre subunitats diferents:

- Centre de Mobilitat Conjunta (CMC)
- Centre de Formació Multilingüe i Multicultural (M&M)
- Centre d'Enllaç Professional (CLC)
- Centre de Participació i Acolliment d'Estudiants (SEC) - Encara que hi ha una altra subunitat centrada únicament en la mobilitat dels estudiants, aquesta se centra en la fita fonamental de l'experiència de mobilitat dels estudiants. Es tracta d'aconseguir un nivell d'integració social i cultural, perquè els estudiants interactuin amb l'entorn universitari més enllà de les seves activitats acadèmiques. Una de les iniciatives d'èxit que la SEC ha creat per a promoure la visió estratègica proactiva dels estudiants i del que ells entenen que són les seves necessitats, és la iniciativa Unite!4 Future.