UP4 i l'empresa J. García Carrión busquen solucions innovadores per millorar l'eficiència energètica

El programa UP4-Solutions

UP4-Solutions es va posar en marxa el 2016 per les quatre universitats politècniques espanyoles, per canalitzar la presentació de solucions a reptes tecnològics d'empreses rellevants que subscriuen aquest programa. Les convocatòries d'anys anteriors es van llançar per a reptes de CONSUM, Gas Natural Fenosa i l'empresa Societat General d'Aigües de Barcelona.

El programa UP4-Solutions, del qual formen part les quatre universitats politècniques espanyoles, entre les quals s’inclou la UPC, posa en marxa una nova edició del seu repte tecnològic que aquest any se centra en l'ús d'energies renovables per millorar l'aprofitament energètic dels processos industrials. El termini de presentació de les sol·licituds s'ha iniciat el 9 de maig i es tancarà a les 23:59 hores del dia 9 de juliol.

11/05/2018

Emprar una font d'energia renovable per subministrar tota o part de l'energia a un procés industrial consistent en l'assecat de la pela de taronja. És el repte tecnològic que l'empresa J. García Carrión i les quatre universitats politècniques espanyoles que conformen UP4 (Politècnica de Madrid, de Catalunya, de Cartagena i de València), proposen als investigadors a través d'una nova edició del seu programa UP4-Solutions.

En aquesta edició, l'empresa J. García Carrión, compromesa amb el medi ambient, busca millorar l'eficiència energètica de certs processos de la seva producció per reduir així l'impacte que té la indústria sobre el canvi climàtic. El repte que se li planteja a les universitats consisteix a proposar solucions viables i econòmicament rendibles, que permetin aprofitar l'energia termosolar o altres fonts d'energia renovable, per subministrar tota o part de l'energia que requereix el procés d'assecat de la pela de taronja, aproximadament 1.000 Tn diàries abans de l'assecat.

Les propostes d'idees que puguin resoldre els desafiaments plantejats seran preseleccionades per l'empresa i les finançarà amb 3.000 euros per a la preparació d'un pla complet del projecte. Els projectes que resultin seleccionats podran ser desenvolupats, per la qual cosa s'establirà un contracte d'R+D amb l'empresa.

El termini de presentació de les sol·licituds serà del 9 de maig fins a les 23:59 hores del dia 9 de juliol. Les sol·licituds s'han de presentar a través de l'aplicació, en el següent enllaç.

Per a qualsevol consulta o pregunta sobre el Programa cal adreçar-se a: up4solutions@up4.es