Esteu aquí: Inici > Més notícies > El BSC coordina un projecte per millorar l’eficiència del sector energètic

El BSC coordina un projecte per millorar l’eficiència del sector energètic

El projecte internacional HPC4E, coordinat a Europa pel Barcelona Supercomputing Center- Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS), té per objectiu generar el coneixement i les tecnologies necessàries per realitzar simulacions a gran escala de reptes importants relacionats amb diferents tipus d’energies.

04/02/2016
El Barcelona Supercomputing Center-Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS), entitat de recerca vinculada a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), coordina juntament amb la Fundação Coordenação de Projetos, Pesquisas e Estudos Tecnológicos (COPPE) el projecte High Performance Computing for Energy (HPC4E), en el qual centres públics i grans companyies de la Unión Europea i el Brasil investigaran conjuntament per millorar l’eficiència del sector energètic a través de la computació d’alt rendiment.

L’objectiu d’HPC4E és generar el coneixement i les tecnologies necessàries per realitzar simulacions a gran escala de reptes importants per a diferents energies: producció d’energia eòlica, sistemes de combustió de biogàs i exploració geofísica de les reserves d’hidrocarburs, aprofitant al màxim el potencial que tindrà la propera generació de superordinadors.

El projecte, finançat per la Comissió Europea amb un pressupost de dos milions d’euros, agrupa les empreses Repsol, Iberdrola, Total, Petrobras i els centres de recerca BSC, CIEMAT, Inria i la Lancaster University –per la part europea–, i COPPE, LNCC, ITA, la Universidade Federal do Rio Grande do Sul i la Universidade Federal de Pernambuco, per la part brasilera.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Imatge del temporal del Nadal del 2008 a Blanes (la Selva) Un prototip de sistema d’alerta costaner prediu danys per temporals al litoral català amb vuit dies d’antelació Un prototip teòric de sistema d’alerta costaner, batejat com iCOAST, s’ha dissenyat amb la ... [llegir +]
El Consell de Govern es reuneix el 26 de maig i la sessió s’emet en directe per UPCtv El Consell de Govern de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) es reunirà dijous, 16 de ... [llegir +]
Mateo Valero, investit doctor ´honoris causa´ per la Universitat de Granada. Copyright: Universitat de Granada El catedràtic Mateo Valero, investit doctor ‘honoris causa’ per la Universitat de Granada Mateo Valero, director del Barcelona Supercomputing Center-Centro Nacional de Supercomputación ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)