Esteu aquí: Inici > Més notícies > El BSC coordina un projecte per millorar l’eficiència del sector energètic

El BSC coordina un projecte per millorar l’eficiència del sector energètic

El projecte internacional HPC4E, coordinat a Europa pel Barcelona Supercomputing Center- Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS), té per objectiu generar el coneixement i les tecnologies necessàries per realitzar simulacions a gran escala de reptes importants relacionats amb diferents tipus d’energies.

04/02/2016
El Barcelona Supercomputing Center-Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS), entitat de recerca vinculada a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), coordina juntament amb la Fundação Coordenação de Projetos, Pesquisas e Estudos Tecnológicos (COPPE) el projecte High Performance Computing for Energy (HPC4E), en el qual centres públics i grans companyies de la Unión Europea i el Brasil investigaran conjuntament per millorar l’eficiència del sector energètic a través de la computació d’alt rendiment.

L’objectiu d’HPC4E és generar el coneixement i les tecnologies necessàries per realitzar simulacions a gran escala de reptes importants per a diferents energies: producció d’energia eòlica, sistemes de combustió de biogàs i exploració geofísica de les reserves d’hidrocarburs, aprofitant al màxim el potencial que tindrà la propera generació de superordinadors.

El projecte, finançat per la Comissió Europea amb un pressupost de dos milions d’euros, agrupa les empreses Repsol, Iberdrola, Total, Petrobras i els centres de recerca BSC, CIEMAT, Inria i la Lancaster University –per la part europea–, i COPPE, LNCC, ITA, la Universidade Federal do Rio Grande do Sul i la Universidade Federal de Pernambuco, per la part brasilera.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
El rector Enric Fossas, al centre, obre l'acte inaugural, que ha comptat amb la intervenció del  secretari d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, Arcadi Navarro (en la foto, a l'esquerra del rector) i del president del Consell Social de la UPC, Ramon Carbonell (a la dreta) L’arquitecta Carme Pigem inaugura el curs acadèmic 2017-2018 a la UPC en un acte marcat per la situació que viu Catalunya ‘30 anys després’ és el títol de la lliçó que ha impartit Carme Pigem, una de les sòcies ... [llegir +]
Comunicat de les universitats i dels centres de recerca de Catalunya El 21 de setembre, els màxims representants del conjunt d'universitats i centres de recerca de ... [llegir +]
D'esquerra a dreta: la directora de l'EPSEM, Rosa Argelaguet; el vicepresident de Recursos Humans de SEAT, Xavier Ros; Neus Consul, directora de l'ETSEIB, i el rector Enric Fossas. La UPC i SEAT signen un acord de col·laboració per al grau en Enginyeria d'Automoció El vicepresident de Recursos Humans de SEAT, Xavier Ros, i el rector de la Universitat Politècnica ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)