Esteu aquí: Inici > Més notícies > El BSC coordina un projecte per millorar l’eficiència del sector energètic

El BSC coordina un projecte per millorar l’eficiència del sector energètic

El projecte internacional HPC4E, coordinat a Europa pel Barcelona Supercomputing Center- Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS), té per objectiu generar el coneixement i les tecnologies necessàries per realitzar simulacions a gran escala de reptes importants relacionats amb diferents tipus d’energies.

04/02/2016
El Barcelona Supercomputing Center-Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS), entitat de recerca vinculada a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), coordina juntament amb la Fundação Coordenação de Projetos, Pesquisas e Estudos Tecnológicos (COPPE) el projecte High Performance Computing for Energy (HPC4E), en el qual centres públics i grans companyies de la Unión Europea i el Brasil investigaran conjuntament per millorar l’eficiència del sector energètic a través de la computació d’alt rendiment.

L’objectiu d’HPC4E és generar el coneixement i les tecnologies necessàries per realitzar simulacions a gran escala de reptes importants per a diferents energies: producció d’energia eòlica, sistemes de combustió de biogàs i exploració geofísica de les reserves d’hidrocarburs, aprofitant al màxim el potencial que tindrà la propera generació de superordinadors.

El projecte, finançat per la Comissió Europea amb un pressupost de dos milions d’euros, agrupa les empreses Repsol, Iberdrola, Total, Petrobras i els centres de recerca BSC, CIEMAT, Inria i la Lancaster University –per la part europea–, i COPPE, LNCC, ITA, la Universidade Federal do Rio Grande do Sul i la Universidade Federal de Pernambuco, per la part brasilera.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Imatge de la Inauguració de Curs 2016-2017 L'enginyera d’anàlisi de missió i dinàmica de vol Elisabet Canalias ha inaugurat el curs 2016-2017 de la UPC "Tornaria a fer el mateix per ser allà on sóc ara", ha afirmat Elisabet Canalias, enginyera ... [llegir +]
La UB, la UPC, la Universitat Paris-Saclay i AgroParisTech promouran la mobilitat d’estudiants de Ciències Culinaries i Gastronòmiques Els rectors de les universitats de Barcelona, Dídac Ramírez; Politècnica de Catalunya, Enric ... [llegir +]
Primera politècnica a Espanya i entre les 500 primeres del món al rànquing THE 2016-2017 La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) torna a figurar com a líder politècnica estatal i ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)