Esteu aquí: Inici > Més notícies > El CCD presenta els projectes de cooperació i lliura els premis del Concurs Fotogràfic 'Imatges del Sud'

El Centre de Cooperació per al Desenvolupament (CCD) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha presentat, el 5 d’abril, a l’Aula Màster del Campus Nord, a Barcelona,els projectes de cooperació portats a terme en el decurs de l’any 2016. Durant l'acte de presentació s'han explicat cinc experiències que reflecteixen la diversitat de les iniciatives que realitza la comunitat universitària en diferents àmbits i s'han lliurat els premis del XIV Concurs Fotogràfic 'Imatges del Sud'. També s'ha inaugurat una exposició de fotografies d'aquest concurs, que estarà oberta al públic fins al 24 d'abril, a la Sala Polivalent del Campus Nord.

05/04/2017
L’acte de presentació de projectes del Centre de Cooperació per al Desenvolupament (CCD) ha estat inaugurat per la vicerectora d'Estudiants, Marisa Zaragoza, que després de la seva intervenció ha donat pas a alguns membres de la comunitat universitària que participen en accions de cooperació.

D’entre una seixantena d’iniciatives aprovades en la convocatòria del 2016, se n'han presentat cinc, que representen els diferents àmbits en què actuen els centres docents de la UPC, a diverses zones del món: ‘Tecnologia amb valors (AP-Drets)’, ‘Centre de formació i allotjaments tutelats per a joves en risc d’exclusió a Haribala’ (Índia), ‘Suport TIC a Centres de Salut en zones rurals aïllades’ (Ghana), ‘Ajuda als refugiats camp Petra Olympo’ (Grècia) i ‘Planificació energètica amb energies renovables’ (Mèxic, Veneçuela, Equador).

Al final de les ponències s'han lliurat els premis del XIV Concurs Fotogràfic ‘Imatges del Sud’, després que el passat 17 de març el jurat seleccionés —d’entre un total de 258— les propostes guanyadores en cada una de les modalitats de projectes i realitat. La proposta guanyadora en la modalitat projectes ha estat 'Tons de terra', de Gabriela Lavorente, i en la modalitat realitat ha estat la de 'L'esperança del mar', de Lluc Domènech. Es tracta d’una convocatòria del CCD per difondre les diferents realitats dels països del sud, així com promoure i reconèixer la participació activa de la comunitat universitària de la UPC en els àmbits de la solidaritat i de cooperació al desenvolupament.

En finalitzar l'acte, Josep Casanovas, director del CCD, ha inaugurat l’exposició de fotografies 'Imatges del Sud' a la Sala Polivalent del Campus Nord, que estarà oberta al públic fins el 24 d'abril.

fotografia premiada en la modalitat projectes del concurs fotogràfic ’imatges del sud’. fotografia premiada en la modalitat realitat del concurs fotogràfic ’imatges del sud’.
Imatge de 'Tons de terra', la fotografia premiada en la modalitat projectes i imatge de 'L'esperança del mar', premiada en la modalitat realitat.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Logo del Fòrum de Joves Talents de Catalunya Arriba a Berga el tercer Fòrum de Joves Talents de Catalunya, organitzat per l’Exploratori de Recursos de la Natura Del 28 de juny a l’1 de juliol de 2017, Berga acollirà la tercera edició del Fòrum de Joves ... [llegir +]
Foto de grup de tots els finalistes del concurs, juntament amb els representats institucionals i acadèmics, amb la vicerectora Esther Real al mig. Lliurats els premis a les millors idees de negoci del 7è Concurs Emprèn UPC-Yuzz Un sistema que gestiona i controla de forma exhaustiva la recollida dels nens als centres ... [llegir +]
Natalia Martín i Antonio Abdul Masih amb el sistema que han dissenyat per recuperar el moviment de la mà. Estudiants de l'ESEIAAT creen solucions per millorar la qualitat de vida de pacients d’Asepeyo amb discapacitats 15 estudiants de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)