Esteu aquí: Inici > Més notícies > El CUV participa en la rehabilitació de pacients amb implants d’ulls biònics

Juntament amb el Centre d'Oftalmologia Barraquer i l'empresa IMEX

El CUV participa en la rehabilitació de pacients amb implants d’ulls biònics

El Centre Universitari de la Visió (CUV) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) participa en la rehabilitació dels tres pacients als quals el Centre d'Oftalmologia Barraquer ha realitzat l’implant d’ull biònic Argus II, per facilitar la visió artificial.

09/02/2016
El Centre Universitari de la Visió (CUV) de la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) de la UPC col·labora amb el Centre d'Oftalmologia Barraquer en la rehabilitació de tres pacients als quals se'ls ha implantat un ull biònic, Argus II. Aquest sistema, conegut també com a implant de retina, té com a finalitat proporcionar l'estimulació elèctrica de la retina per augmentar la percepció visual en persones cegues o amb baixa visió. Els pacients als quals se'ls ha fet l'implant evolucionen favorablement i estan en la recta final de la seva recuperació, en la qual també hi col·labora, a més del CUV, l’empresa IMEX, distribuïdora oficial a Espanya de l’implant.

El Centre de Oftalmologia Barraquer és pioner a Espanya en visió artificial. El mes de desembre passat va realitzar dos nous implants Argus II a pacients amb retinosis , després d’implantar-ne el primer el 2014. Es tracta d’un tractament totalment innovador i, en aquesta ocasió, un dels receptors ha estat un pacient amb Síndrome d’Usher, és a dir, sord-cec, que és el primer pacient receptor d’aquest implants a Europa i el segon al món.

El sistema de pròtesis de retina Argus II, fabricat i desenvolupat per l’empresa americana Second Sight, conté una micro càmera allotjada en les ulleres del pacient, que captura les imatges i aquestes s’envien a un petit ordinador que el pacient duu a sobre, on es processen i es transformen en instruccions. Aquestes es transmeten sense fil a l’antena de l’implant de retina. Aquests impulsos estimulen les cèl·lules sanes que queden en la retina i transmeten la informació al cervell a través del nervi òptic per crear la percepció de patrons de llum.

Més de 20.000 pacients
El CUV és la clínica universitària de la FOOT, on hi treballen una vintena de professionals de la salut visual distribuïts en 11 unitats especialitzades amb un equipament d’última generació. A més de l'activitat de docència i recerca, ofereix serveis d'atenció a la salut visual. Des de la seva creació, el 2008, ha atès més de 20.000 pacients.

Aquest centre funciona com a plataforma per a la realització de projectes de recerca clínica gràcies al flux constant de pacients que són atesos. En aquest sentit, com a clínica universitària de salut visual, el CUV està vinculat al Comitè Ètic i d'Investigació Científica de l'Hospital Universitari Mútua Terrassa (CEIC HUMT), de forma que la recerca clínica que es desenvolupa al CUV compleix amb els estàndards internacionals. Per tirar endavant les futures línies assistencials i de recerca, el CUV col·labora amb altres centres sanitaris de referència com el Consorci Sanitari de Terrassa i l’Hospital Universitari Mútua Terrassa.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Experts internacionals es reuneixen a Barcelona per debatre sobre com el paisatgisme pot mitigar els efectes del canvi climàtic Experts de tot el món participen, entre el 29 de setembre i l'1 d'octubre, en la 9a Biennal ... [llegir +]
La FOOT lliura el Premi Internacional a l’Optometrista de l’Any a José Manuel González-Méijome La Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) de la Universitat Politècnica de Catalunya ... [llegir +]
A l’esquerra, tractament de medis líquids; a la dreta, tractament de teixits biològics amb feix de plasma atmosfèric. Al centre, adhesió d’osteoblastes en biomaterials ossis tractats amb plasma La investigadora de la UPC Cristina Canal aconsegueix una ‘Starting Grant’ de l’European Research Council L’European Research Council ha distingit amb una ‘Starting Grant’ a la investigadora Cristina ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)