Esteu aquí: Inici > Més notícies > La professora Núria Salán, de l’ESEIAAT, elegida nova presidenta de la Societat Catalana de Tecnologia

L’Assemblea General de la Societat Catalana de Tecnologia (SCT) ha elegit com a nova presidenta Núria Salán, professora de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). L'objectiu principal del mandat de Salán serà l’establiment de sinèrgies amb les altres societats filials de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) per fer palesa la transversalitat de la tecnologia a Catalunya, en tots els àmbits.

01/02/2016
La professora de l’ESEIAAT de la UPC Núria Salán dirigirà durant els propers dos anys la Societat Catalana de Tecnologia (SCT), societat filial de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC). Salán, que en la candidatura que ha encapçalat ha obtingut el suport unànime dels membres de l’Assemblea, amb la totalitat dels vots emesos, pren el relleu en el càrrec de Frederic Luque, que passa a ser vicepresident a l’actual junta directiva de l’entitat.

Núria Salán forma part de l’SCT des de l’any 2010 i s’ha establert, com a principal objectiu del seu mandat, l’establiment d’una xarxa de relacions amb les altres societats filials de l’IEC per tal de generar sinèrgies entre elles i fer arribar a la societat catalana l’evidència de la transversalitat de la tecnologia en tots els àmbits de la vida.

Per al proper període 2016-2017, la nova junta la constitueixen Frederic Luque, com a vicepresident; Carmina Luque, com a tresorera; Iván Nadal, com a secretari, i Alícia Casals com a delegada de l’IEC. La resta de la junta la composen els vocals Aina Barceló, Jordi Agustí, Narcís Bartina, Ricard Bosch, Ramon Bragós, Quim Corominas, Xevi Cufí, Agustí Egea, Antoni Hernández, Ramón Izquierdo, Manel Pagès i Gemma Roca.

Trajectòria professional
Núria Salán és doctora en Ciència dels Materials i Enginyeria Metal·lúrgica per la UPC. Professora de metal·lúrgia al Campus de la UPC a Terrassa, ha estat coordinadora del Projecte de Recerca i Innovació en Metodologies d’Aprenentatge (RIMA) de la Universitat des dels seus inicis.

També és secretària de l’Associació d’Amics de la Metal·lúrgia (ASAMMET) i directora del Laboratori de Materials Compòsits Avançats de la UPC al Campus de Terrassa (COMPOLAB). Igualment, col·labora en temes de promoció dels estudis i de la tecnologia adreçats a estudiantat preuniversitari i ha estat molt activa en activitats d’apropament de la tecnologia a la població femenina.

Pel que fa a la seva activitat docent, du a terme una tasca molt activa de recerca en innovació docent, la qual cosa l’ha portat a formar part de diversos grups multidisciplinars que han estat guardonats amb premis del Consell Social de la UPC en quatre ocasions, o dues distincions Jaume Vicens Vives de la Generalitat de Catalunya. Actualment, és dinamitzadora i col·laboradora del Programa de Mentories M2m de la UPC, adreçat a estudiantes de darrers cursos de la Universitat, o recentment titulades, des del qual ha pogut formar part del focus group de ‘Dona, Ciència i Tecnologia’ del Parlament de Catalunya.

Quant a la seva activitat de recerca, Núria Salán forma part del Centre d’Integritat Estructural i Fiabilitat dels Materials (CIEFMA).

La Societat Catalana de Tecnologia
L’SCT va ser creada l’any 1986 i és societat filial de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC). Aquesta entitat estima la tecnologia com a factor de cultura, i promou la recerca i la divulgació dels avenços tecnològics en general i, en especial, dels que afecten l’àmbit de la societat catalana. També actua envers la participació de la tecnologia en altres camps, com poden ser el medi, l’economia, la societat i l’opinió pública. L’SCT promou contactes entre tècnics i investigadors de la universitat i de la indústria, i col·labora amb els centres de formació. També promou les publicacions de tema tecnològic en llengua catalana.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Fotografia "Escullera", captada des del globus llançat per l'equip NESLAB, guanyadora del concurs Global Space Balloon Challenge Estudiants de l’ESEIAAT llancen un globus a l’estratosfera que capta imatges espectaculars de la Terra i del Sol Un grup de 17 estudiants de diversos cursos de l’Escola d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial ... [llegir +]
Imatges de la segona edició del Networking Talent Day El talent que les empreses cerquen està a la UPC La tercera edició del Networking Talent Day de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ... [llegir +]
Investigadors de la FIB treballen per millorar les aplicacions de programari a partir de l’experiència dels usuaris La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) participa en el projecte SUPERSEDE, que es ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)