Esteu aquí: Inici > Més notícies > La UPC, entre les 30 millors del món en Arquitectura i entre les 40 millors en Enginyeria Civil i Estructural

Segons l’edició 2017 dels QS World University Rankings by Subject

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) es posiciona entre les 30 millors institucions del món en l’àmbit de l’Arquitectura (en el lloc 26) i entre les 40 millors en Enginyeria Civil i Estructural (en el lloc 34), segons l’edició 2017 dels QS World University Rankings by Subject, publicada el 8 de març. Així mateix, es troba entre les cent primeres a Enginyeria de Telecomunicacions, Elèctrica i Electrònica i a Matemàtiques (rang 51-100).

08/03/2017
 La UPC es posiciona en 14 de les 46 disciplines analitzades en l’edició del 2017 QS by Subject, quatre més que en l’edició anterior, i se situa també en quatre camps, un més que a l'edició anterior. Aquesta edició del QS by Subject ha integrat l’antic QS by Faculty tot avaluant cinc grans camps: Arts i Humanitats, Enginyeria i Tecnologia, Ciències de la Vida i Medicina, Ciències Naturals i Ciències Socials. Així mateix, cada camp es desagrega en una sèrie de disciplines, fins arribar a un total de 46 classificacions més: deu a Arts i Humanitats, sis a Enginyeria i Tecnologia, nou a Ciències de la Vida i Medicina, set a Ciències Naturals i 14 a Ciències Socials. En els dos casos s’utilitzen els mateixos quatre indicadors, centrats en la reputació i la recerca de les institucions: enquesta de reputació als acadèmics, enquesta de reputació a ocupadors, citacions per document i índex-H. No obstant això, el pes de cada indicador es modula en funció de la classificació.

Pel que fa a les disciplines, la UPC es col·loca al lloc 26 del món (pujant tres posicions respecte a l’any passat), entre les deu primeres europees (al lloc 9) i la primera a Espanya en Arquitectura, i se situa al lloc 34 en Enginyeria Civil i Estructural (pujant cinc posicions respecte a l’any anterior). També se situa entre les cent primeres universitats al món en Enginyeria de Telecomunicacions, Elèctrica i Electrònica, i a Matemàtiques (rang 51-100).

La Universitat es posiciona també en altres àmbits, com el d’Art i Disseny (101-150), per primer cop, i en els de Ciències de la Computació (101-150), Enginyeria Industrial, Mecànica i Aeronàutica (101-150), Estadística (101-150), Ciència dels Materials (151-200), Enginyeria Química (201-250) per primer cop, Agricultura (201-250) també per primera vegada, Ciències del Medi Ambient (201-250), Física i Astronomia (251-300) i Administració d'Empreses (251-300), en aquest darrer cas també per primer cop.

Quant als camps, la UPC es col·loca al lloc 84 en Enginyeria i Tecnologia; al 299 en Ciències Naturals; al 363 en Ciències Socials i Administració d’Empreses per primer cop, i al 384 en Arts i Humanitats.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Taller de criptografia a la darrera edició de la Festa de la Ciència La UPC se suma, un any més, a la Festa de la Ciència amb jocs i tallers per a totes les edats Fer d’espies criptògrafics, participar en tallers de vol, muntatge de drons i de robots o en una ... [llegir +]
Estudiants de secundària, en una de les activitats organitzades per la UPC l'estiu de l'any 2016. Activitats per viure l’estiu més científic i tecnològic Campus d’estiu per resoldre reptes de ciència i tecnologia o per descobrir l’aplicació de les ... [llegir +]
El rector Enric Fossas donant els guants blancs al professor Kip Thorne L’astrofísic nord-americà Kip S. Thorne, investit doctor 'honoris causa' per la UPC La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha investit, aquest dijous, 25 de maig, doctor ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)