Esteu aquí: Inici > Més notícies > Es creen tres noves ‘spin off’ en els àmbits de l'energia, l'enginyeria de la construcció i la computació

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) participa en la creació de tres noves ‘spin off’, segons ha aprovat el Consell de Govern reunit el 18 de març. Les empreses, amb base tecnològica són TEKNOCEA, Smart Engineering i MEDIATG Platforms.

19/03/2014
TEKNOCEA és una empresa promoguda pels investigadors Antoni Sudrià, Daniel Montesinos, Roberto Villafáfila, Oriol Gomis, Andreas Sumper, Samuel Galceran i Joan Bergas, del Departament d’Enginyeria Elèctrica de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), i membres del Centre d’Innovació Tecnològica en Convertidors Estàtics i Accionament (CITCEA). L’spin off s’adreça als sectors de la mecatrònica i l’enertrònica i ofereix serveis d’enginyeria en l'àmbit de l’energia elèctrica i la industrialització de nous productes amb alt contingut tecnològic. En concret, comercialitza dissenys desenvolupats al CITCEA en els camps de l’electrònica de potència, l’automatització, les energies renovables, les microxarxes, les smart grids i la mobilitat sostenible.

L’empresa Smart Engineering, impulsada pels investigadors Antonio Aguado, Albert de la Fuente, Sergio Henrique Pialarissi i Ignacio Segura, del Departament d’Enginyeria de la Construcció, se centra en tres principals àmbit d’actuació: l’enginyeria i la tecnologia dels materials, la sostenibilitat i, per últim, l’anàlisi de valor i la presa de decisions amb l’objectiu de potenciar i internacionalitzar l’activitat de recerca i el coneixement d’aquest grup.

Així mateix, l’spin off MEDIATG Platforms l’ha impulsat l’investigador Jaime Delgado, del Departament d’Arquitectura de Computadors, i ofereix el desenvolupament de productes i serveis de tecnologies de la informació en el camp de la gestió segura de continguts digitals. Aquesta tecnologia és fruit dels resultats d’R+D que es duen a terme en aquest departament.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Comunicat de les universitats i dels centres de recerca de Catalunya El 21 de setembre, els màxims representants del conjunt d'universitats i centres de recerca de ... [llegir +]
D'esquerra a dreta: la directora de l'EPSEM, Rosa Argelaguet; el vicepresident de Recursos Humans de SEAT, Xavier Ros; Neus Consul, directora de l'ETSEIB, i el rector Enric Fossas. La UPC i SEAT signen un acord de col·laboració per al grau en Enginyeria d'Automoció El vicepresident de Recursos Humans de SEAT, Xavier Ros, i el rector de la Universitat Politècnica ... [llegir +]
Estudiants d'arquitectura de la UPC La UPC, entre les 300 millors universitats del món en Arts i Humanitats en el rànquing THE WUR La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) se situa entre les 300 millors universitats del món ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)