Esteu aquí: Inici > Més notícies > Es creen tres noves ‘spin off’ en els àmbits de l'energia, l'enginyeria de la construcció i la computació

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) participa en la creació de tres noves ‘spin off’, segons ha aprovat el Consell de Govern reunit el 18 de març. Les empreses, amb base tecnològica són TEKNOCEA, Smart Engineering i MEDIATG Platforms.

19/03/2014
TEKNOCEA és una empresa promoguda pels investigadors Antoni Sudrià, Daniel Montesinos, Roberto Villafáfila, Oriol Gomis, Andreas Sumper, Samuel Galceran i Joan Bergas, del Departament d’Enginyeria Elèctrica de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), i membres del Centre d’Innovació Tecnològica en Convertidors Estàtics i Accionament (CITCEA). L’spin off s’adreça als sectors de la mecatrònica i l’enertrònica i ofereix serveis d’enginyeria en l'àmbit de l’energia elèctrica i la industrialització de nous productes amb alt contingut tecnològic. En concret, comercialitza dissenys desenvolupats al CITCEA en els camps de l’electrònica de potència, l’automatització, les energies renovables, les microxarxes, les smart grids i la mobilitat sostenible.

L’empresa Smart Engineering, impulsada pels investigadors Antonio Aguado, Albert de la Fuente, Sergio Henrique Pialarissi i Ignacio Segura, del Departament d’Enginyeria de la Construcció, se centra en tres principals àmbit d’actuació: l’enginyeria i la tecnologia dels materials, la sostenibilitat i, per últim, l’anàlisi de valor i la presa de decisions amb l’objectiu de potenciar i internacionalitzar l’activitat de recerca i el coneixement d’aquest grup.

Així mateix, l’spin off MEDIATG Platforms l’ha impulsat l’investigador Jaime Delgado, del Departament d’Arquitectura de Computadors, i ofereix el desenvolupament de productes i serveis de tecnologies de la informació en el camp de la gestió segura de continguts digitals. Aquesta tecnologia és fruit dels resultats d’R+D que es duen a terme en aquest departament.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
A partir de la foto d'un plat, se'n pot buscar la recepta. Desenvolupen un sistema per trobar la recepta d’un plat a partir d’una fotografia Amaia Salvador, investigadora de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), professora de ... [llegir +]
Imatge aèria de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB) L’ETSAB, primera escola d’arquitectura de l’Estat en rebre l’acreditació internacional de la UNESCO i la Unió Internacional d’Arquitectes L’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica ... [llegir +]
Els cinc alumnes, durant la construcció del pavelló al Tongji International Construction Festival 2017 Menció d’honor del Tongji International Construction Festival 2017 a l'ETSAB L’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)