Esteu aquí: Inici > Més notícies > L'investigador Pedro Rodríguez, entre els més citats del món

Dirigeix el grup de recerca SEER, integrat al CIT UPC

L'investigador Pedro Rodríguez, entre els més citats del món

L'enginyer elèctric Pedro Rodríguez Cortés, de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), és un dels 3.000 investigadors amb més impacte de tot el món. La dada l'ha donat a conèixer Thomson Reuters, l'organització que indexa les publicacions científiques de totes les àrees de coneixement a nivell global.

01/03/2016
Pedro Rodríguez és director del grup de recerca de Sistemes Elèctrics d'Energies Renovables (SEER), ubicat al Campus de la UPC en Terrassa i que forma part del Centre d'Innovació i Tecnologia de la UPC (CIT UPC).

Expert en renovables, en smart grids, en energia de potència i en generació elèctrica distribuïda, ha publicat 66 articles d'alt impacte des de l'any 2005, que han rebut, segons Thomson Reuters, 2.528 cites en total, amb una mitjana de més de 44 per article, i ha obtingut un índex H de 26, índex que avalua en un sol indicador la qualitat i l'impacte de la producció científica.
gràfica de les citacions a pedro rodríguez distribuïdes per anys

La producció d'aquests treballs situa a Pedro Rodríguez en el selecte grup dels 3.000 investigadors de tot el món amb més cites, i per tant amb major impacte en la seva àrea d'investigació. En el rànquing apareixen altres 53 investigadors que investiguen a Espanya, dels quals 13 porten a terme el seu treball en universitats i centres de recerca catalans.

El grup de recerca que dirigeix Pedro Rodríguez, el SEER, és un centre de referència internacional en el desenvolupament d'una nova generació de xarxes elèctriques intel·ligents de distribució de potència. Un avanç l'objectiu del qual és aconseguir la integració a gran escala de les fonts d'energia renovables a la xarxa elèctrica.

Sobre CIT UPC
CIT UPC és el centre tecnològic de la Universitat Politècnica de Catalunya. Compta amb 20 centres membres, punters en transferència tecnològica i especialitzats en sis àrees: tecnologies dels materials; tecnologies de la producció; tecnologies mèdiques; TIC; energia i medi ambient, i tecnologies químiques i de l'alimentació. CIT UPC compta amb més de 500 investigadors, dels quals el 48% són doctors.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
El 15 de desembre, sessió ordinària del Consell de Govern El Consell de Govern de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) es reunirà el proper ... [llegir +]
Un estudiant i una estudianta preparen la seva presentació al CERN. Estudiants d’ESADE, l’IED i la UPC col·laboren novament amb el CERN cercant solucions a reptes socials Un grup de 30 estudiants del Full-Time MBA d’ESADE, de l’IED Barcelona Escola Superior de ... [llegir +]
Edifici RDIT ubicat al Campus del Baix Llobregat de la UPC, a Castelldefels L’empresa biotecnològica Accelerate Diagnostics s’estableix al Parc UPC Especialitzada en la detecció ràpida de les resistències als antibiòtics, l’empresa ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)