Esteu aquí: Inici > Més notícies > The UPC and Eolgreen design the first public lighting system that runs on solar and wind energy

The system is designed for inter-urban roads, motorways, urban parks and other public areas

A researcher belonging to the Department of Electrical Engineering at the Barcelona College of Industrial Engineering (EUETIB) of the Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) and the company Eolgreen have designed the first public lighting system that runs on solar and wind power. The prototype street lights are 20% cheaper to run than conventional lighting systems.

16/01/2015
Ramon Bargalló is a researcher belonging to the Department of Electrical Engineering at the Barcelona College of Industrial Engineering (EUETIB) of the Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). In collaboration with the company Eolgreen, he has developed the first autonomous industrialised public lighting system that works with solar and wind energy.

This system, developed after four years of research, is designed for inter-urban roads, motorways, urban parks and other public areas. It is unique in the world and reduces the cost by 20% compared with conventional public lighting systems.

fanal ecològic eolgreenThe prototype is 10 metres high and is fitted with a solar panel, a wind turbine and a battery. The turbine runs at a speed of 10 to 200 revolutions per minute (rpm) and has a maximum output of 400 watts (W). The developers’ aim is to make the lighting system even more environmentally efficient, so work is being done on a second prototype generator that runs at a lower speed (10 to 60 rpm) and has a lower output (100 W). An electronic control system manages the flow of energy between the solar panel, the wind turbine, the battery and the light.

“It takes very little wind to produce energy. The generator that has been developed can start working at a wind speed of only 1.7 metres per second (m/s), whereas current wind turbines need more than 2.5 m/s,” says Ramon Bargalló. “This low intensity can provide six nights of electricity without wind or sun,” he adds.

To date, Eolgreen has signed agreements with the port of Huelva and the municipal authorities of Sant Boi de Llobregat, Girona and several towns in Andalusia. In the course of 2015, the company plans to produce 700 of these street lights.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Experts internacionals es reuneixen a Barcelona per debatre sobre com el paisatgisme pot mitigar els efectes del canvi climàtic Experts de tot el món participen, entre el 29 de setembre i l'1 d'octubre, en la 9a Biennal ... [llegir +]
La FOOT lliura el Premi Internacional a l’Optometrista de l’Any a José Manuel González-Méijome La Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) de la Universitat Politècnica de Catalunya ... [llegir +]
A l’esquerra, tractament de medis líquids; a la dreta, tractament de teixits biològics amb feix de plasma atmosfèric. Al centre, adhesió d’osteoblastes en biomaterials ossis tractats amb plasma La investigadora de la UPC Cristina Canal aconsegueix una ‘Starting Grant’ de l’European Research Council L’European Research Council ha distingit amb una ‘Starting Grant’ a la investigadora Cristina ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)