Esteu aquí: Inici > Més notícies > The leading Spanish university in Horizon 2020 funding

The leading Spanish university in Horizon 2020 funding

The Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) is firmly placed as the Spanish university that receives most funding from the European Commission through the Horizon 2020 EU Framework Programme for Research and Innovation (H2020). It is also the third research institution in Spain and the first in Catalonia in H2020 funding received. The UPC is currently undertaking 15 projects funded by other European programmes and receives a total of €38 million in European funding for research and innovation projects.

30/11/2016
The UPC is the leading university and the third research institution in Spain in volume of EU funding received through H2020, according to the report Research and Innovation Performance, published on 10 November by the European Commission. The report covers the period from January to September 2016. Only the Spanish National Research Council (CSIC) and the Tecnalia Research & Innovation Foundation receive more funding from this programme than the UPC. Behind the UPC are the Universitat Autònoma de Barcelona and the Institute of Photonic Sciences (ICFO), an organisation linked to the UPC.

According to the latest figures for the period from January to September 2016 (see table below), 55 of the H2020 projects in which the UPC participates receive €28 million in funding from the European Commission and 37 of the ICFO’s projects receive almost €24 million.

finançament europeu d’h2020 a l’octubre de 2016

H2020, which has a budget of over €74 million for the period 2014-2020, is the main instrument for funding research, technological development, demonstration and innovation in Europe. It aims to increase the level of excellence and ensure the long-term competitiveness of Europe in science and technology.

Since the programme started, the UPC has participated in a total of 81 projects funded by H2020. Of these, it is currently leading 26 and is the third organisation in another six. The UPC is particularly active in 'Excellent Science', which includes 33 of these projects, five of which have received one of the prestigious scientific grants of the European Research Council.

The UPC is currently undertaking 15 other projects funded by other European programmes, bringing the total volume of European funding to €38 million. Here, the UPC is particularly active in projects that have received some of the distinctions of the European Research Council, projects funded by the Marie Skłodowska-Curie programme and projects in the fields of information and communications technology, energy, space, environment and health.

Catalan leader in projects (2014-2015)
In a study by the Centre for the Development of Industrial Technology (CDTI) dated April 2016, the UPC was the top Catalan institution in number of H2020 projects during the period 2014-2015. The Barcelona Supercomputing Center-Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS) and the ICFO, linked to the UPC, were also among the top 10. (Read the article: UPC, Catalan first institution in European Horizon 2020 for the period 2014-2015).

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Imatge del cartell del 'Girls ICT Day' a la UPC. El 27 d’abril torna la jornada 'Girls in ICT Day' per promoure l'interès per les TIC entre les noies La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) se suma, un cop més, al 'Girls in ICT Day', una ... [llegir +]
Targetó de l'acte de nomenament de la Biblioteca Oriol Bohigas, amb una foto de l'arquitecta amb part del llegat bibliogràfic L'ETSAB posa el nom d'Oriol Bohigas a la seva biblioteca Aquest divendres, 28 d’abril, a les 12 hores, l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de ... [llegir +]
Imatge que mostra com s’aplica la tecnologia d’ultrasons per recobrir teixits amb nanopartícules antimicrobianes. La UPC lidera un projecte europeu per fabricar, amb ultrasons i a escala industrial, teixits i dispositius antimicrobians L’investigador i professor Tzanko Tzanov, de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) al ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)