Esteu aquí: Inici > Més notícies > UPC among world’s thirty best universities in Architecture and top forty in Civil and Structural Engineering

According to the QS World University Rankings by Subject 2017

The Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ranks among the best thirty universities in the world in Architecture (26th) and among the best forty in Civil and Structural Engineering (34th) according to the QS World University Rankings by Subject 2017, published on 8 March. It is also among the top hundred in Telecommunications, Electrical and Electronic Engineering, and Mathematics (51-100 range).

08/03/2017
The UPC has made it onto the rankings in fourteen of the forty-six disciplines considered in the QS World University Rankings by Subject 2017, four more than in the previous edition, and has earned a place in four broad subject fields, one more than in the previous edition.

This year’s QS subject rankings integrate the former QS World University Rankings by Faculty, assessing five broad fields: Arts and Humanities, Engineering and Technology, Life Sciences and Medicine, Natural Sciences, and Social Sciences and Management. Each field is further broken down into a series of disciplines, making a total of forty-six subjects: ten in Arts and Humanities, six in Engineering and Technology, nine in Life Sciences and Medicine, seven in Natural Sciences, and fourteen in Social Sciences and Management.

At each level, the four components combined to produce the results focus on the research reputation of institutions. The factors taken into account are academic reputation, based on a survey completed by scholars; employer reputation (survey-based); research citations per paper; and a score based on the h-index. The weighting of these factors varies from subject to subject.

In the subject rankings, the UPC fares particularly well in Architecture, where it is positioned twenty-sixth globally (up three from last year), among the top ten European universities (ninth), and first in Spain. In Civil and Structural Engineering, the University ranks thirty-four (up five from last year). It is also among the top hundred universities in the world in Telecommunications, Electrical and Electronic Engineering, and Mathematics (51-100 range). The University also made it onto the rankings in other subjects: Computer Science and Information Systems (101-150), Engineering – Mechanical, Aeronautical and Manufacturing (101-150), Statistics and Operational Research (101-150), Materials Science (151-200), Environmental Sciences (201-250), and Physics and Astronomy (251-300). It is included in the rankings for the first time in several subject areas: Art and Design (101-150), Chemical Engineering (201-250), Agriculture and Forestry (201-250), and Business and Management Studies (251-300).

As for the broad subject areas considered, the UPC is ranked 84th in Engineering and Technology, 299th in the Natural Sciences, 363rd in Social Sciences and Management (for the first time), and 385th in Arts and Humanities.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
El 22 de juny, lliurament dels premis a les millors idees de negoci del 7è Concurs Emprèn UPC YUZZ Dijous, 22 de juny, a partir de les 16 h, tindrà lloc, a la sala d’actes de la Facultat ... [llegir +]
Natalia Martín i Antonio Abdul Masih amb el sistema que han dissenyat per recuperar el moviment de la mà. Estudiants de l'ESEIAAT creen solucions per millorar la qualitat de vida de pacients d’Asepeyo amb discapacitats 15 estudiants de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de ... [llegir +]
Els representants polítics i acadèmics que van participar en l'acte Es constitueix el Pacte Nacional per a la Universitat La comunitat universitària —inclosa la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)—, els ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)