Esteu aquí: Inici > Més notícies > UPCommons, entre els principals repositoris de publicacions de projectes Horizon 2020

El portal europeu OpenAire situa el dipòsit institucional UPCommons entre els 20 primers proveïdors de publicacions resultants de projectes integrats en el programa marc europeu de recerca Horizon 2020 (H2020), previst per al període 2014-2020.

09/03/2017
Una de les funcions del projecte OpenAire és recollir les publicacions resultants de projectes finançats per la Comissió Europea, amb l’objectiu d’augmentar la visibilitat internacional de la recerca, així com la de monitoritzar el grau de compliment de les polítiques d’accés obert establertes per la Comissió Europea.

UPCommons compta amb més de 80.000 documents dipositats, entre els quals s’hi troben les publicacions vinculades a projectes H2020. Aquest fet el situa al lloc 16 dels més de 6.000 repositoris inclosos al projecte OpenAire.

El rànquing d’OpenAire està encapçalat per grans infraestructures de recerca, com PubMed Europa, el repositori ArXiv de Física de la Universitat de Cornell i l’Hyper Article en Ligne del Centre National de la Recherche Scientifique (CNRS) de França.

UPCommons recopila, difon i gestiona la producció docent i d’investigació de la Universitat amb l’objectiu d’augmentar-ne la visibilitat. Es troba també ben posicionat en altres rankings, com ara el Ranking Web of Repositories, on apareix entre el 12 primers d’Europa.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
El rector Enric Fossas, al centre, obre l'acte inaugural, que ha comptat amb la intervenció del  secretari d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, Arcadi Navarro (en la foto, a l'esquerra del rector) i del president del Consell Social de la UPC, Ramon Carbonell (a la dreta) L’arquitecta Carme Pigem inaugura el curs acadèmic 2017-2018 a la UPC en un acte marcat per la situació que viu Catalunya ‘30 anys després’ és el títol de la lliçó que ha impartit Carme Pigem, una de les sòcies ... [llegir +]
Comunicat de les universitats i dels centres de recerca de Catalunya El 21 de setembre, els màxims representants del conjunt d'universitats i centres de recerca de ... [llegir +]
D'esquerra a dreta: la directora de l'EPSEM, Rosa Argelaguet; el vicepresident de Recursos Humans de SEAT, Xavier Ros; Neus Consul, directora de l'ETSEIB, i el rector Enric Fossas. La UPC i SEAT signen un acord de col·laboració per al grau en Enginyeria d'Automoció El vicepresident de Recursos Humans de SEAT, Xavier Ros, i el rector de la Universitat Politècnica ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)