Esteu aquí: Inici > IRI scientists build a mathematical model that gives fashion advice

IRI scientists build a mathematical model that gives fashion advice

Researchers at the Institute of Robotics and Industrial Informatics (IRI), a joint research centre of the Spanish National Research Council (CSIC) and the Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), have developed a mathematical model that is able to assess whether a person is fashionably dressed and to give advice on how to make the outfit more fashionable.

03/07/2015
The creators are IRI researchers Edgar Simo-Serra and Francesc Moreno-Noguer and University of Toronto researchers Sanja Fidler and Raquel Urtasun. The algorithm was presented in the paper "Neuroaesthetics in Fashion: Modeling the Perception of Fashionability" at the 2015 Conference on Computer Vision and Pattern Recognition (CVPR), the world’s most important conference in this field, which was held in Boston (USA) in June.

The aim of the work is to build mathematical models that are able to understand the concept of fashion, that is, what makes a particular form of dress fashionable or unfashionable, and based on that, to make recommendations on how to dress.

To do this, the researchers created an Internet fashion dataset of over 144,000 user posts with images and associated information. The new algorithm was then able to predict how fashionable the clothes in the images were by using the "likes" received by each user post.

To build the model, the scientists combined a deep neural network with a conditional random field probabilistic model that can take various factors into account, such as the type of garment, the kind of user and the scene behind the person. The system can predict how fashionable a person looks, and more importantly, give fashion advice to users.

Edgar Simo-Serra and Francesc Moreno-Noguer are researchers at the Institute of Robotics and Industrial Informatics (CSIC-UPC), in Barcelona. Sanja Fidler and Raquel Urtasun are assistant professors at the University of Toronto.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Logo del Fòrum de Joves Talents de Catalunya Arriba a Berga el tercer Fòrum de Joves Talents de Catalunya, organitzat per l’Exploratori de Recursos de la Natura Del 28 de juny a l’1 de juliol de 2017, Berga acollirà la tercera edició del Fòrum de Joves ... [llegir +]
Foto de grup de tots els finalistes del concurs, juntament amb els representats institucionals i acadèmics, amb la vicerectora Esther Real al mig. Lliurats els premis a les millors idees de negoci del 7è Concurs Emprèn UPC-Yuzz Un sistema que gestiona i controla de forma exhaustiva la recollida dels nens als centres ... [llegir +]
Natalia Martín i Antonio Abdul Masih amb el sistema que han dissenyat per recuperar el moviment de la mà. Estudiants de l'ESEIAAT creen solucions per millorar la qualitat de vida de pacients d’Asepeyo amb discapacitats 15 estudiants de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)