Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Prenen possessió 12 nous catedràtics

Prenen possessió 12 nous catedràtics

El 31 de maig ha tingut lloc la presa de possessió d'11 nous catedràtics i una catedràtica de la UPC. Aquests nomenaments són fruit dels acords del Consell de Govern de 29 de març del 2016, corresponents a les convocatòries d’aquell any del programa de promoció de PDI amb vinculació permanent a temps complet i de la convocatòria de càtedres estratègiques.

01/06/2017
La promoció professional del professorat permanent de la UPC, igual que a la resta d’universitats públiques, s’ha vist molt limitat fonamentalment pels efectes de la taxa de reposició. Aquesta limitació va suposar un fre a la legítima aspiració de promoció professional del professorat que disposava de les acreditacions corresponents.

Aquesta problemàtica va quedar pal·liada per la possibilitat de promoció interna tant en el PDI funcionari com en el laboral. En el cas del PDI funcionari, l’entrada en vigor del Reial Decret-Llei 10/2015, de l’11 de setembre, va regular per primer cop la promoció interna del PDI per a l’accés a places de catedràtic d’universitat. En el cas del PDI laboral, la modificació del conveni d’aquest col·lectiu de les universitats públiques catalanes va permetre convocar concursos de promoció interna per al professorat agregat permanent.

En aquest marc, durant el 2016 es va aprovar la convocatòria del pla de promoció de la UPC i la convocatòria de càtedres estratègiques, i ja han finalitzat els primers concursos. El 31 de maig va tenir lloc l’acte de canvi de contracte de tres catedràtics contractats: Marino Arroyo , Santiago Ignacio BadiaVíctor Rotger, així com la presa de possessió de nou catedràtics d’universitat:  Javier Franch, en l'àrea de coneixement de Llenguatges i Sistemes Informàtics; Josep Freixas, en lMatemàtica Aplicada: Lluís Gil, en Mecànica dels Medis Continus i Teoria d'Estructures; Montserrat Pardàs, en Teoria del Senyal i Comunicacions; Agustí Pérez, en Matemàtica Aplicada; Pere Joan Ravetllat, en Projectes Arquitectònics; Estanislao Roca, en Urbanística i Ordenació del Territori; Jordi Romeu, en Enginyeria Mecànica, i Josep Maria Rossell, en Matemàtica Aplicada. En breu, prendran possessió altres catedràtics d’universitat que ja han superat els concursos corresponents, però el seu nomenament encara no ha estat publicat al BOE.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
El rector Enric Fossas, al centre, obre l'acte inaugural, que ha comptat amb la intervenció del  secretari d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, Arcadi Navarro (en la foto, a l'esquerra del rector) i del president del Consell Social de la UPC, Ramon Carbonell (a la dreta) L’arquitecta Carme Pigem inaugura el curs acadèmic 2017-2018 a la UPC en un acte marcat per la situació que viu Catalunya ‘30 anys després’ és el títol de la lliçó que ha impartit Carme Pigem, una de les sòcies ... [llegir +]
Comunicat de les universitats i dels centres de recerca de Catalunya El 21 de setembre, els màxims representants del conjunt d'universitats i centres de recerca de ... [llegir +]
D'esquerra a dreta: la directora de l'EPSEM, Rosa Argelaguet; el vicepresident de Recursos Humans de SEAT, Xavier Ros; Neus Consul, directora de l'ETSEIB, i el rector Enric Fossas. La UPC i SEAT signen un acord de col·laboració per al grau en Enginyeria d'Automoció El vicepresident de Recursos Humans de SEAT, Xavier Ros, i el rector de la Universitat Politècnica ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)