Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Sis professors de la UPC, nomenats emèrits

S'ha prorrogat el nomenament de tres professors més

Sis professors de la UPC, nomenats emèrits

Els professors Marcos Juan Anglada, Alejandro Barbat, Xavier Flotats, Miguel Carlos Muñoz, Ricard Pié i Carles Riba, seran nomenats emèrits de la UPC. A més, s’ha prorrogat el nomenament de professors emèrits a Luis Basañez, Albert Corominas i Francesc Solé.

20/07/2017
En la sessió del 13 de juliol passat, el Consell de Govern ha aprovat el nomenament com a emèrits de nou professors que es jubilen el 31 d’agost, amb efectes a partir de l’1 de setembre. Es tracta dels professors Marcos Juan Anglada, adscrit al Departament de Ciència dels Materials i Enginyeria Metal·lúrgica i vinculat a l’Escola d’Enginyeria Barcelona Est (EEBE); Alejandro Barbat, adscrit al Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental i vinculat a l’Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona; Miguel Carlos Muñoz, del Departament de Matemàtiques i vinculat a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) i a la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FMI); Ricard Pié, adscrit al Departament d’Urbanisme i Ordenació del Territori i vinculat a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV), i Carles Riba, adscrit al Departament d’Enginyeria Mecànica i de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB).

Així mateix, el professor Xavier Flotats, adscrit al Departament d’Enginyeria Agroalimentària i Biotecnologia i de l’Escola Superior d’Agricultura de Barcelona (ESAB), es jubilarà voluntàriament el 15 de setembre i el seu nomenament com a emèrit tindrà efectes el dia 1 d’octubre.

D’altra banda, s’ha prorrogat com a professors emèrits a Luis Basañez, adscrit al Departament d’Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial i vinculat a l’ETSEIB; Albert Corominas, del Departament d’Organització d’Empreses, i vinculat a la mateixa escola, i Francesc Solé Parellada, del Departament d’Organització d’Empreses i vinculat a la Facultat de Nàutica de Barcelona (FNB), a l’ETSEIB i a l’EETAC. Aquests tres professors continuaran adscrits als seus departaments amb efectes de l’1 de setembre.

La condició de professorat emèrit suposa una distinció per a aquells professors o professores amb un historial acadèmic molt rellevant i prestació de serveis destacats a la Universitat i a la societat. Tal com indica el reglament del professorat emèrit, aquests nomenaments són una oportunitat per a la UPC i tenen un doble objectiu. D’una banda, la conveniència acadèmica de mantenir entre els seus actius a professorat jubilat que pot aportar la seva experiència en la formació i donar continuïtat a projectes i equips investigadors gràcies al seu coneixement i producció científica. De l’altra, la contribució a millorar el prestigi, la projecció externa i la imatge de la nostra universitat en els àmbits que li són propis. Per al nomenament del professorat emèrit, es tenen en compte els mèrits docents i investigadors, la repercussió social i científica de les contribucions acadèmiques i els càrrecs i responsabilitats de gestió universitària desenvolupats per la persona candidata.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Declaració conjunta d'universitats públiques catalanes vers la situació que viu Catalunya El 20 de setembre, els rectors i rectora d'universitats públiques catalanes manifesten la següent ... [llegir +]
Llanda realitzada amb la impressora AM S5500P de Ricoh Ricoh España i el CIM de la UPC inauguren un centre punter en tecnologies d’impressió 3D Ricoh España, empresa líder en tecnologia i transformació digital, i el CIM de la UPC, entitat ... [llegir +]
Acords amb diverses universitats per a l’aprenentatge d’idiomes La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha signat acords amb diverses universitats –la ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)