70 estudiants, 48 hores i un repte: millorar la qualitat de l’aire de Barcelona

70 estudiants, 48 hores i un repte:  millorar la qualitat de l’aire de Barcelona
Descarregar

Tots els premiats de la Climathon Barcelona 2019

Estudiants de la UPC, Esade i l’IED Barcelona treballaran, els dies 19 i 20 d’octubre, en equips interdisciplinars per desenvolupar prototips contra els efectes del canvi climàtic a Barcelona. Serà en el marc de la ‘Climathon Barcelona’, la tercera hackató destinada a trobar solucions a reptes socials que organitzen conjuntament els tres centres i Accenture, aquest cop amb el suport de Bacardi Limited i l’EIT Climate-KIC.

17/10/2019

Uns 70 estudiants de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), Esade i l'IED Barcelona treballaran aquest cap de setmana en equips interdisciplinaris per buscar solucions que ajudin a millorar la qualitat de l'aire a l'àrea metropolitana de Barcelona. Es tracta de la ‘Climathon Barcelona’, una iniciativa que tindrà lloc a Fusion Point, un espai fruit d’un projecte conjunt entre els tres centres i Accenture. La marató comptarà també amb el suport de Bacardi Limited i l’EIT Climate-KIC, la comunitat d'innovació i coneixement que treballa per accelerar la transició a una economia d'emissions zero en carboni.

Els participants treballaran de manera ininterrompuda de divendres a diumenge per trobar la millor solució per combatre els efectes del canvi climàtic a Barcelona, combinant el seus coneixements i experiència amb les eines tècniques ofertes per l’espai Fusion Point i les dades climàtiques subministrades pel Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). L'objectiu de cada equip serà desenvolupar un prototip funcional i un pla de negoci viable contra la contaminació i, per aconseguir-ho, comptaran amb el suport de professorat de les tres escoles participants, la UPC, Esade i l’IED, així com d'experts en climatologia i consultors d'Accenture.

La 'Climathon Barcelona' és part d’una hackató mundial, que tindrà lloc a 113 ciutats, amb més de 5.000 participants i reptes diferents a cada seu. També és la tercera hackatón destinada a trobar solucions per a reptes socials organitzada al Fusion Point: la primera edició es va enfocar al desenvolupament de solucions basades en teixits intel·ligents, i la segona, a dissenyar solucions per combatre les malalties mentals.