Aeroports de Catalunya i la UPC signen un acord per col·laborar en activitats de docència, recerca i transferència

El rector Daniel Crespo amb el president i conseller delegat d'Aeroports, Daniel Albalate
Descarregar

Aeroports de Catalunya, que gestiona les infraestructures de Lleida-Alguaire i Andorra-La Seu, i la UPC, han signat, el 3 de novembre, un acord de col·laboració per dur a terme accions conjuntes en docència, recerca i transferència de tecnologia en els camps de l’aeronàutica i de l’espai.

03/11/2023

L’acord l’han signat, per quatre anys, el president i conseller delegat d’Aeroports de Catalunya, Daniel Albalate, i el rector de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), Daniel Crespo.

Segons ha explicat el rector, "per la UPC, treballar de la mà d'una empresa pública com Aeroports de Catalunya dona una nova dimensió de la col·laboració i transferència de coneixement entre el sector públic, pel bé comú al servei del país".

L’EETAC és el primer centre docent que, l’any 2002, va començar a impartir a Catalunya els estudis universitaris d’enginyeria tècnica aeronàutica. Des del 2010, imparteix un grau en Enginyeria de Sistemes Aeroespacials amb les mencions d’Aeronavegació i Aeroports. Per la seva part, Aeroports de Catalunya gestiona els aeroports internacionals de Lleida-Alguaire i el d’Andorra La Seu d’Urgell, ambdós propietat de la Generalitat de Catalunya, oberts el 2010 i el 2015, respectivament.

La col·laboració entre ambdues parts anirà encaminada a impulsar pràctiques acadèmiques externes per a l’estudiantat de la UPC i treballs de fi de grau i màster en el camp de l’enginyeria aeroespacial. Així mateix, es promouran activitats de recerca i transferència en relació amb la gestió aeroportuària, l’Urban Air Mobility (UAM), la gestió remota d’aeròdroms i les aplicacions dels drons en l’àmbit aeroportuari, aprofitant l’expertesa que tenen els grups de recerca de la UPC que treballen en aquests camps.

També es preveu la creació d’una Aula d’Innovació en les instal·lacions de coworking de l’aeroport de Lleida-Alguaire, com a Living Lab per a l’assaig de tecnologies i sistemes innovadors en el sector aeroespacial.