Acte d’agraïment a la comunitat universitària per les activitats de promoció dels estudis

Descarregar

Un centenar de persones del PDI i el PAS han assistit a l'acte d'agraïment

Descarregar

La vicerectora de Docència i Estudiantat, Núria Garrido, el rector, Francesc Torres, i la sotsdirectora de Promoció i Estudiantat, Núria Salan

La intervenció de la sotsdirectora de Promoció i Estudiantat, Núria Salan

Un centenar de membres del PDI i el PAS han assistit, el 18 de juliol, a l’acte d’agraïment institucional de la UPC per haver participat en les activitats de promoció dels estudis de grau i màster durant aquest curs acadèmic. Aquestes activitats han comptat amb la col·laboració de més de 700 persones.

18/07/2019

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) ha celebrat un acte d’agraïment als membres de la comunitat universitària que han participat, durant el curs 2018-2019, en activitats de promoció dels estudis que s’organitzen a la Universitat. L’acte ha tingut lloc a la sala d’actes de l’Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB), a Barcelona, i ha comptat amb l’assistència d’un centenar de persones del col·lectius del Personal Docent i Investigador (PDI) i del Personal d’Administració i Serveis (PAS).

El rector Francesc Torres ha donat la benvinguda als assistents i tot seguit han intervingut la vicerectora de Docència i Estudiantat, Núria Garrido, i la sotsdirectora de Promoció i Estudiantat de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), Núria Salan, que també és presidenta de la Societat Catalana de Tecnologia. Posteriorment, el rector també ha intervingut i ha conclòs l’acte.

Aquest curs acadèmic s’han posat en marxa dos projectes estratègics en l’àmbit de la promoció dels estudis orientats específicament a despertar vocacions STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics), com són el programa Enllaça UPC i el programa Aquí STEAM.

Pel que fa a l’Enllaça, un programa de voluntariat impulsat per ajudar a connectar la Universitat amb els centres de secundària de Catalunya, el batxillerat i els cicles formatius, i que actualment compta amb la participació i la complicitat de 200 persones de la comunitat universitària de la UPC. Respecte al programa Aquí STEAM, orientat específicament a atreure talent femení als estudis de tecnologia i enginyeria, aquest curs s'ha iniciat un projecte pilot amb 28 centres de primària.

Aquest curs les activitats STEAM adreçades a despertar vocacions cap a l’enginyeria, l’arquitectura, la ciència i la tecnologia han comptat amb la participació de 10.500 persones que han assistit a conferències de divulgació científica, i 5.000 alumnes en tallers científics i tecnològics. S’han realitzat 500 activitats d’estiu i hi ha hagut més de 6.500 persones assistents en les diferents esdeveniments STEAM que organitzen altres institucions i entitats on la UPC aporta el coneixement i talent de professorat i d’investigadors i investigadores.

Pel que fa a les activitats d’informació i orientació dels estudis s’inclouen, entre moltes d’altres, la presència en 19 fires i salons d’orientació d’estudis i 20 jornades d’orientació d’arreu de Catalunya i Balears, en les quals s’han atès més de 4.600 persones, a més dels 9.000 visitants registrats als estands de la UPC al Saló de l’Ensenyament i Futura.

Així mateix, les escoles i facultats han organitzat 71 jornades de portes, en les que han assistit gairebé 8.200 alumnes, i s’han realitzat més de 150 visites i xerrades a centres de secundària, en què han participat més de 4.280 estudiants.

L’ampli catàleg d’activitats d’informació sobre els estudis UPC i de foment de vocacions STEAM ha permès arribar a un total de 58.452 d’alumnes d’ESO, batxillerat i cicles formatius de grau superior (CFGS), així com professorat de primària i secundària.