La UPC, reconeguda per la bona gestió en prevenció de riscos laborals

Descarregar

El rector de la UPC, Francesc Torres, amb representants institucionals de la Universitat i d'Asepeyo

La UPC ha rebut, el 20 de març, un diploma que acredita la qualitat de la seva tasca preventiva, atorgat, a través d’Asepeyo, per la Direcció General d’Ordenació de la Seguretat Social.

20/03/2019

El rector de la Universitat Politècnica de Catalunya · Barcelona Tech (UPC), Francesc Torres, ha rebut de mans del director gerent d’Asepeyo, Vicente Aparicio, el certificat que acredita la bona gestió de la Universitat en matèria de prevenció de riscos laborals. L’acte de lliurament ha tingut lloc el 20 de març al Centre d’Innovació i Investigació en Prevenció de Riscos Laborals d’Asepeyo a Sant Cugat del Vallès.

Aquest reconeixement a la UPC comporta un incentiu atorgat per la Direcció General d’Ordenació de la Seguretat Social, a través d’Asepeyo, i que consisteix en un retorn sobre les quotes per contingències professionals d’aquelles entitats que han contribuït a la disminució i prevenció de la sinistralitat laboral.

Compromís amb la prevenció
Conscient de la importància de l’establiment d’una política rigorosa i coherent en prevenció de riscos laborals, el Consell de Govern de la UPC va aprovar l’any 2014 el Pla de prevenció de riscos laborals, de cara a integrar l’activitat preventiva en el sistema general de gestió de la Universitat.

La primera declaració de política de prevenció de riscos laborals de la UPC s’havia aprovat el 2003 i es va actualitzar l’any 2009 (vegeu document d’Aprovació de la Política de prevenció de riscos laborals de la UPC).