Augmenta el nombre de noies que tria cursar un grau a la UPC

Descarregar

Un 28,6 % del nou estudiantat que ha començat el grau aquest curs a la UPC són noies: un increment de 4,5 punts respecte als darrers cinc cursos.

En marxa la segona edició de l’Aquí STEAM UPC
El programa de la UPC per atreure talent femení als estudis de tecnologia i enginyeria a Catalunya Aquí STEAM UPC inicia aquest curs la seva segona edició. Adreçat a noies d’entre 9 i 14 anys, el programa vol trencar els estereotips i rols de gènere establerts en la societat i fer visibles nous referents femenins d’una manera atractiva i propera per a les noies. El curs passat hi van participar 27 escoles de primària (de 4t a 6è) i instituts públics (1r i 2n d’ESO) d’arreu de Catalunya que volien desenvolupar un pla d’acció per incorporar accions STEAM a primària i l’ESO.

Un 28,6 % del nou estudiantat que ha començat el grau aquest curs a la UPC són noies: un increment gradual de 4,5 punts en els darrers cinc cursos. És un dels resultats de les dades de matrícula de nou ingrés als estudis de grau del curs 2020-2021, que també apunta un augment del 3,7 % de la matrícula global.

24/10/2020

Els resultats de la matrícula de nou accés als graus de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) mostren que, aquest curs 2020-2021, la Universitat ha ofert un total de 5.525 places i que 6.087 persones han demanat una plaça a la UPC en primera preferència, un 9,6 % més que el curs anterior. D’aquesta demanda en primera preferència, 5.013 persones han obtingut plaça per cursar un grau a la UPC, un 3,7 % més que el curs anterior. I d’aquests estudiants, 4.543 s’han matriculat el curs 2020-2021 a la UPC: una dada que mostra un increment del 3,7 % respecte al curs 2019-2020.

Més talent femení a les aules
Pel que fa al nombre de noies matriculades, l’informe presentat al Consell de Govern del 8 d’octubre mostra que un 28,6 % del nou estudiantat de grau són noies. Això suposa un increment gradual de 4,5 punts en els darrers cinc cursos: el curs 2015-2016, el percentatge de noves estudiantes matriculades a graus de la UPC va ser del 24,1 % i ha anat augmentat, any rere any, fins a arribar al 28,6 % d’aquest curs. En total, més de 1.350 noies s’han matriculat de primer curs en un estudi de grau de la UPC.

Aquest augment gradual de noves estudiantes dels àmbits STEAM (ciència, tecnologia, enginyeria, arts i matemàtiques, per les seves sigles en anglès) també s’ha vist reflectit en la matrícula total: un 26,8 % de l’estudiantat de grau de la UPC són noies. Aquest percentatge era del 25,3 % el curs 2016-2017.

Pel que fa al nou estudiantat de màster universitari, el percentatge de noies és del 30,7 % (428 noves estudiantes de màster). Quant a la matrícula total, aquest percentatge és del 27,2 %: 1.308 noies estan estudiant algun màster universitari a la UPC.

Les dades de matrícula del curs 2020-2021 fan referència a la segona assignació de juny i poden variar fins al tancament de la matrícula a finals d’octubre.