Bons resultats dels equips de la UPC a MotoStudent

Imatge amb tots els participants de l'edició d'enguany de MotoStudent

L'equip e-Ride ETSEIB

L'equip ETSEIB Racing

L'equip ePowered Racing

L'equip E3-Team EPSEVG

Moto de l'equip EPSEVG Racing

L'equip MotoSpirit UPC

Els equips e-Ride ETSEIB, ETSEIB Racing, MotoSpirit UPC (ESEIAAT), E3-Team EPSEVG, EPSEVG Racing Team i ePowered Racing (EEBE), tots sis de la UPC, han obtingut bons resultats a la competició interuniversitària MotoStudent, celebrada el 6 i 7 d’octubre al circuit de MotorLand. L’e-Ride ETSEIB ha obtingut el premi al millor projecte de la primera fase (MS1) a la categoria d’elèctric.

09/10/2018

Els sis equips de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) han participat tant a la categoria Electric, en la qual els prototips participants han de ser propulsats per un sistema totalment elèctric, com a la categoria Petrol, en la qual els vehicles han de tenir un motor de combustió interna de 250 centímetres cúbics i 4 temps.

L’e-Ride ETSEIB, de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), ha estat l’equip de la UPC que ha assolit millors resultats a la primer fase (MS1), ja que ha obtingut el premi al millor projecte a la categoria Electric, així com la segona posició a l’apartat de millor disseny. La MS1 comprèn tasques d’innovació, disseny, producció industrial i business plan. A la classificació general van finalitzar en novena posició.

L’ETSEIB Racing, del mateix centre docent que l’e-Ride, també va aconseguir grans resultats a la categoria Petrol. Tot i no poder revalidar la victòria aconseguida en la darrera edició, en aquesta ocasió l’equip va finalitzar en tercera posició a la carrera final, en segona posició en l'apartat de millor projecte industrial, i en cinquena posició a la classificació global de la competició. A més, van superar i puntuar amb èxit en totes les proves.

Pel que fa a l’ePowered Racing, format per estudiants de l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) que competien per primera vegada a MotoStudent, l’equip va obtenir la sisena posició general a la categoria Electric, la millor posició d'entre tots els equips de la UPC que van competir en aquesta categoria. A la carrera van finalitzar en desena posició.

Els equips E3-Team EPSEVG i EPSEVG Racing Team, de l’Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG), han obtingut resultats dispars. L’E3-Team EPSEVG no va poder participar a la carrera de la categoria Electric, ja que tot i superar satisfactòriament les proves mecàniques, un problema amb l’electrònica de la moto els va impedir superar les proves elèctriques. L'equip va finalitzar en vint-i-unena posició a la classificació general. Per la seva banda, l’EPSEVG Racing Team va aconseguir la vuitena posició a la carrera de la categoria Petrol, una millora de 10 posicions respecte a la darrera edició.

MotoSpirit UPC, de l’Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), es va haver de retirar a l’última volta de la carrera de la categoria Electric, i van obtenir la quinzena posició a la classificació general. A la darrera edició, celebrada l’any 2016, l’equip havia aconseguit la segona posició a la classificació general i la victòria a la carrera final.

MotoStudent
MotoStudent és una competició internacional que promou la innovació, la recerca i el desenvolupament d’equips formats exclusivament per universitaris, proporcionant-los una experiència global, que abasta des de la construcció i preparació de motocicletes fins a la competició final en proves tècniques i de velocitat.

Més informació: