La UPC rebrà 3,7 milions d’euros del Govern espanyol per crear una càtedra en microelectrònica

La UPC rebrà una subvenció de 3,7 milions d’euros del Govern espanyol per crear una càtedra universitària en Xips per a Arquitectures Avançades i Sistemes Fotònics, i formar professionals en semiconductors. L’ajut s’emmarca en el programa ‘Càtedres Xip’ del Projectes Estratègic de Microelectrònica i Semiconductors (PERTE Xip).

09/02/2024

El Ministeri estatal per a la Transformació Digital i de la Fundació Pública destinarà 3,7 milions d’euros a la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) per a la formació de professionals en microelectrònica i semiconductors, a través de la creació d’una Càtedra universitària en Xips per a Arquitectures Avançades i Sistemes Fotònics. Aquesta subvenció forma part del programa 'Càtedres Xip', en el marc del Projecte Estratègic de Microelectrònica i Semiconductors (PERTE Xip).

Segons la resolució provisional de la convocatòria del Ministeri, es preveu adjudicar 45 milions d'euros, en quatre anys, per a la creació de 17 càtedres universitàries en col·laboració amb 80 empreses i centres de l’ecosistema nacional, que mobilitzaran una inversió global de 54,5 milions d’euros.

L’objectiu d’aquests ajuts és reforçar la recerca, la difusió i la formació en l’àmbit de la microelectrònica, concretament en quatre àrees: disseny de circuïts microelectrònics, nous materials i dispositius, processos tecnològics, i test i encapsulat de xips.

En el marc del PERTE Xip i el projecte europeu per aconseguir la sobirania digital i l'autonomia estratègica de la Unió Europea, el Govern té com a objectiu formar almenys mil professionals en aquest sector que demana personal altament qualificat amb el programa ‘Càtedres Xip’, finançat amb els fons Next Generation.

A banda de la subvenció del Ministeri, la Càtedra en Xips per a Arquitectures Avançades i Sistemes Fotònics de la UPC comptarà amb el suport de 13 empreses de l'ecosistema dels semiconductors, que aportaran un milió d’euros.