La FIRST LEGO League omple de robots l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est de la UPC

La  FIRST LEGO League omple de robots l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est de la UPC
Descarregar

Imatge de tots els equips participants en el torneig davant de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE)

L'equip 'WHITE RAVEN JdA', de l'Institut Joan d'Àustria de Barcelona, ha rebut el Primer Premi Fundació Scientia al Guanyador en el segon torneig classificatori de la FIRST Lego League que ha acollit aquest any la UPC i que ha tingut lloc a l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) de la UPC el 9 de febrer. El torneig ha reunit més de cent nois i noies, d’entre deu i 16 anys, que han resolt, amb els seus robots LEGO MINDSTORMS Education, diferents missions relacionades amb el repte d’aquesta edició: INTO ORBIT

09/02/2019

És el segon any consecutiu que l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) se suma a la iniciativa FIRST LEGO League i acull un torneig classificatori d’aquest programa de foment de vocacions científiques i tecnològiques. En aquests tornejos, els equips participants comparteixen tot allò que han après durant les deu setmanes de treball previ: presenten els projectes científics en què han estat treballant i demostren la seva creativitat i enginy per dissenyar, construir i programar el seu robot i participar en el ‘Joc del Robot’. A més, els participants demostren que s’han organitzat com a equip i han integrat els valors que promou la FIRST LEGO League (descobriment, innovació, impacte, inclusió, col·laboració i diversió), pilar fonamental del programa.

La jornada s'ha celebrat a l’edifici A de l’EEBE, al Campus Diagonal-Besòs, al llarg de tot el matí del dissabte: a les 9.25 hores ha tingut lloc l’acte d’inauguració del torneig i s'ha donat pas a la presentació dels projectes científics que els equips han estat treballant. Tot seguit s’ha iniciat els ‘Jocs del Robot’, on s'han posat a prova les habilitats dels equips per superar les diferents missions plantejades en un temps limitat.

A les 13.30 ha tingut lloc la cerimònia de lliurament de medalles a tots els participants i de premis als equips seleccionats. Ha lliurat els premis el rector de la UPC, Francesc Torres; la directora de l’EEBE, Adriana Farran; l’alcalde de Sant Adrià de Besòs, Joan Callau; la responsable del Pla Social de la Fundació Scientia, Berta Martín; i els professors de l’EEBE, Raúl Benítez, responsable del torneig, Carla Gómez, cap d'àrbitres, i Sebastián Tornil, cap de jutges.

Programa del torneig FLL UPC a la UPC-EEBE

Potenciant el talent en tots els entorns

En el torneig que ha acollit l'EEBE, el segon que acull aquest any la UPC, hi han participat més de 100 joves, distribuïts en 14 equips, procedents d’escoles, instituts i centres de robòtica de Barcelona, Cornellà de Llobregat, Montcada i Reixac, Sant Adrià de Besòs, Santa Coloma de Gramenet i Terrassa.

D’aquests 14 equips, vuit hi han pres part a través del Pla Social que la Fundació Scientia –entitat promotora de FIRST LEGO League a Espanya– eque promou la igualtat d’oportunitats i potencia el talent de nois i noies que provenen d’entorns més desafavorits, per tal que el foment de la ciència i la tecnologia arribi a tots els centres educatius, sigui quina sigui la seva situació. Aquests equips han estat becats per la Fundació Scientia i, a més, han comptat amb el seguiment de professorat de l’EEBE.

Els equips premiats en el torneig classificatori que ha acollit l'Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) de la UPC han estat:

• Primer Premi Fundació Scientia al Guanyador: equip 'WHITE RAVEN JdA', de l’Institut Joan d'Àustria de Barcelona.
  • Primer Premi als Valors FIRST LEGO League: equip 'Trans4league' de l’Institut Manuel Vázquez Montalbán de Sant Adrià de Besòs.
  • Primer Premi AIRBUS al Projecte Científic: equip 'The RoboPros', de l’escola FEDAC Montcada, de Montcada i Reixac.
  • Menció Global Innovation Award: equip 'Dark Force', de l’Institut Torrent de les Bruixes de Santa Coloma de Gramenet.
  • Premi LEGO Education Robotix a les Joves Promeses: equip 'GALINAUTES', de l'Escola Alexandre Galí de Cornellà de Llobregat
  • Premi a l’Emprenedoria: equip 'CatalunyaSAB 9,807', de l’Escola Catalunya de Sant Adrià de Besòs.
  • Primer Premi al Comportament del Robot: equip 'Destroyers_3', de l’Escola Jesuïtes Sarrià-Sant Ignasi de Barcelona.
  • Primer Premi al Disseny del Robot: equip 'Destroyers_3', de l’Escola Jesuïtes Sarrià-Sant Ignasi de Barcelona.

L'equip 'WHITE RAVEN JdA', de l’Institut Joan d'Àustria de Barcelona, guanyador del Primer Premi Fundació Scientia al Guanyador

L'equip 'Trans4league' de l’Institut Manuel Vázquez Montalbán de Sant Adrià de Besòs, Primer Premi als Valors FIRST LEGO League.

L'equip 'The RoboPros', de l’escola FEDAC Montcada, de Montcada i Reixac, Primer Premi AIRBUS al Projecte Científic.

La menció Global Innovation Award va ser per l'equip 'Dark Force', de l’Institut Torrent de les Bruixes de Santa Coloma de Gramenet.

El Premi LEGO Education Robotix a les Joves Promeses va ser per l'equip 'GALINAUTES', de l'Escola Alexandre Galí de Cornellà de Llobregat.

L'equip 'CatalunyaSAB 9,807', de l’Escola Catalunya de Sant Adrià de Besòs, es va endur el Premi a l’Emprenedoria.

L'equip ' Destroyers_3', de l’Escola Jesuïtes Sarrià-Sant Ignasi de Barcelona, guanyador del Primer Premi al Comportament del Robot i del Primer Premi al Disseny del Robot.