Doble reconeixement internacional per a la investigadora Eva Miranda

Eva Miranda, investigadora del Departament de Matemàtiques de la UPC
Descarregar

Eva Miranda, investigadora del Departament de Matemàtiques de la UPC

Eva Miranda, investigadora del Departament de Matemàtiques de la UPC, ha rebut recentment el Premi François Deruyts de la Reial Acadèmia de Bèlgica i ha estat nomenada Hardy Lecturer de la London Mathematical Society, del Regne Unit.

29/09/2022

El Premi François Deruyts és un guardó que concedeix cada quatre anys la secció de Ciències de l’Acadèmia Reial de Bèlgica, en honor al matemàtic François Deruyts, i que distingeix el millor treball original sobre geometria o que contribueixi, de manera important, en l’avenç en aquest camp, publicat per un o més investigadors de Unió Europea. L’Acadèmia ha concedit a la investigadora Eva Miranda aquest reconeixement per “les seves contribucions importants en l’estudi de sistemes completament integrables i en el desenvolupament de la teoria de sistemes mecànics amb singularitats”. Un  premi que es va iniciar l'any 1902 i que ara es troba a l'edició número 29. Amb aquest premi, Miranda s'uneix a una llista de la qual han format part científics com Pierre Deligne i Jacques Tits, tots dos distingits també amb el Premi Abel (Deligne distingit, a més, amb la medalla Fields).

A banda d’aquest guardó, la catedràtica i investigadora del Departament de Matemàtiques de la UPC ha estat recentment nomenada Hardy Lecturer de la London Mathematical Society per a l’any 2023. Com a Hardy Lecturer, Eva Miranda farà una sèrie de conferències al Regne Unit –a la seu de la London Mathematical Society, el mes de juny de 2023 i a altres departaments de matemàtiques de l’arxipèlag–, adreçades a una àmplia audiència matemàtica. La llista dels anteriors Hardy Lecturers inclou matemàtics distingits com el medalla Fields Terence Tao i la reconeguda matemàtica Dusa McDuff. Miranda és la primera persona d'Espanya en rebre aquests reconeixements.

Eva Miranda és professora de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) i de l’Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona (EPSEB) i forma part de l'Institut de Matemàtiques de la UPC-BarcelonaTech (IMTech). Està al capdavant del grup de recerca en Geometria de Varietats i Aplicacions (GEOMVAP) i és membre del Centre de Recerca Matemàtica (CRM). Miranda ha rebut, recentment, un dels premis Bessel de la Fundació Humbolt i ha estat distingida amb dos ICREA Acadèmia.